2021. 03. 11. - 09:45
Vinnék a mesterséges intelligencia-kamionokat, mint a cukrot
Az önjáró teherautók építésével foglalkozó vállalatnak már most több mint 10 ezer megrendelője van. Nagyon úgy tűnik, elindulhat a mesterséges intelligencia-kamionok gyors terjedése.
Határozottan előretörni látszik az önjáró teherautókat megalkotó cég. A startup vállalkozás Nvidia platformon épít vezető nélküli, önálló kamionokat, s ezekre mára több mint 10 ezer megrendelés érkezett.
Minden jel arra utal, hogy az autonóm tehergépjármű-ipar hamarosan megszerzi jelentős új kiegészítőjét: az önjáró kamion-építő Plus vállalat bejelentette, közelgő autonóm járműplatformja már az Nvidia Drive Orin-ra épül.
A szoftver-definiált rendszer nagy teljesítményű számítási és mesterséges intelligencia-algoritmusaival folyamatosan javítja a szállítási és logisztikai ipar biztonságát és hatékonyságát, melyek akár a légtéren keresztül is frissíthetők – számolta be az újdonságról az Nvidia. Olvasd el: Közel az önjáró kamionok korszaka?
Már most olyan népszerű az Nvidia új platformja, hogy előrendelik az önjáró kamionokat
Az önvezető rendszer, mely a PlusDrive nevet kapta, utólag is felszerelhető a meglévő teherautókra, a gyártók pedig elláthatják azzal az új járműveket.
A vállalat 2022-ben vezetné be a következő generációs platformot, de máris több mint 10 ezer előrendelést kapott.
Középpontjában a Drive Orinnal, a PlusDrive meglehetősen precíz, 360 fokos képet nyújt a teherautó környezetéről: lidarral, radarral és kamerákkal felszerelve. Olvasd el: Robot-kamionok - Van, aki már most elektromossá tenné a szállítást
Az érzékelőkkel gyűjtött adatok segítenek a rendszernek azonosítani a közelben lévő tárgyakat, részt vesznek az útvonal megtervezésében, az objektumok mozgásának előrejelzésében és a jármű irányításában - hogy az önjáró kamion mindig biztonságosan tehesse meg a következő lépését.
A fuvarozás egyre fontosabb szerepet játszik a világgazdaságban, s egyre nő az igény a gyors szállításra, azonnali reagálásra. Emellett azonban kevés ember vállalja a kamionos életmódot.
Az éjjel-nappal közlekedő, hatékony autonóm járművektől azt várják, sokat enyhítenek majd az iparágra nehezedő nyomáson.
A könnyebb személygépjárművekkel ellentétben a teherautók kb. 36.287 kilogrammot nyomnak teljesen megpakolva, s hosszabb időre van szükségük a megálláshoz. Az önálló haszongépjárművek fejlesztéséhez olyan rendszerre van szükség, mely valós időben képes érzékelni nagy távolságokat – hogy a teherautók biztonságosan tudjanak manőverezni.
A Drive Orin kihasználásával a Plus intelligens, szoftver által definiált megoldást épít ezen kihívások rövid távú kezelésére.
László Adrienn