2024. 02. 29. - 08:45
Mesterséges intelligenciáról tartottak előadást Székesfehérváron
Tükröt tart elénk a mesterséges intelligencia – hangzott el azon az előadáson, amelyet február 21-én tartottak Székesfehérváron. A témáról dr. Rab Árpád digitális kultúra szakértő és jövőkutató beszélt.
Előadást rendeztek a mesterséges intelligenciáról Székesfehérváron február 21-én a Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és AMI oktatótermében.
A témáról dr. Rab Árpád beszélt, digitális kultúra szakértő és jövőkutató, az MI nemzetközileg elismert szakértője – tudatta a szekesfehervar.hu.
Dr. Rab Árpád kiemelte: fontos, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazása előtt megfogalmazzuk, mire, milyen környezetben szeretnénk használni ezt a technológiát. Lényeges megérteni annak előnyeit és hátrányait, valamint azt is, mikor tudjuk jól alkalmazni azt.
Mesterséges intelligenciáról tartottak előadást Székesfehérváron - Fotó: szekesfehervar.hu
Dr. Rab Árpád – aki NKE EJKK Információs Társadalom Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa is – cégével szakértői, tanácsadói és fejlesztői munkákat is végez magyar és külföldi nagyvállalatoknak, start up-oknak és pénzintézeteknek is – írta a szekesfehervar.hu.
A szakember az MI oktatásbeli szerepéről is szót ejtett. Mint mondta, a mesterséges intelligencia tükröt tart elén, fontos tisztáznunk például, milyen egy jó tanár, milyen egy jó diák, mik az ismérveik, milyen specifikációk mentén határozhatjuk meg az érdeklődő és intelligens tanulót.
Használni lehet például a személyre szabott oktatásban, hogy láthassuk, ki hol tart, s színesebb eszközöket is be lehet vinni az MI-vel az oktatásba.
Arra, hogy az MI miként hat majd az életünkre, nincs általános válasz – jelentette ki dr. Rab Árpád. Mint fogalmazott, mivel egy általános technológiáról van szó, más-más választ kaphatunk a különböző iparágakban és a különféle kulturális hátterű embereknél – írta a szekesfehervar.hu.
Dr. Rab Árpád arról is beszélt, hogy az MI kapcsán több fontos döntést kell majd meghoznunk a jövőben: például hogy a robot-sebészetet válasszuk, amely már holnap bevethető, vagy várunk az emberre, aki csak 1 év múlva operál meg? Vagy például döntsön-e egy robotbíró egy ügyben?
Lényeges, hogy az MI-re gondolva ne magáról a mesterséges intelligenciáról, hanem a környezetéről gondolkodjunk – hangsúlyozta a szakember. Vagyis, azt kell végiggondolni, milyen környezetben használjuk.
Az előadást követően Molnárné Dr. László Andrea, kutatótanár, mesterséges intelligencia tananyagfejlesztő, a Székesfehérvári Kodály Zoltán Általános Iskola, Gimnázium és AMI tanára tartott bemutatót és workshopot az MI tanítás- tanulási folyamatba illeszthetőségének lehetőségeiről, Majzik Tamással, a Moldvai Csángómagyarok Szövetségének pedagógusával együtt, aki online kapcsolódott be az eseménybe – írta meg a szekesfehervar.hu.
Fotó: szekesfehervar.hu.
B.A.