2025. 10. 22. - 10:23
Eljött a virtuális kkv marketing csapatok kora

Egy új startup, az Omada, teljes marketingcsapatot ad a kisvállalkozások kezébe. Egy olyan mesterséges intelligencia vezérli, ami posztol, tervez, hirdet és még reagál is az ügyfeleknek.
A kisvállalkozások régóta küzdenek azzal, hogyan tartsák a lépést a marketing világának sebességével. Most azonban megérkezett egy technológia, ami mindent felforgat, a mesterséges intelligencia-alapú marketingcsapat. A Seattle-ben működő Omada nevű startup, amelyről a GeekWire 2025. októberi cikke számolt be, új szintre emelheti a kkv-k digitális jelenlétét. Pete Christothoulou, a cég alapítója és sorozatvállalkozó nem egy új dashboardot készített, hanem egy egész virtuális marketingosztályt, ami 24 órában dolgozik helyettünk.
Az Omada nem egyetlen chatbot vagy asszisztens. Ez egy koordinált mesterséges intelligencia-ügynökökből álló rendszer: van benne marketinges, közösségi média menedzser, dizájner, videószerkesztő és még ügyfélszolgálatos is. A felhasználó egyszerűen csak csetel a rendszerrel és az mindent elintéz: bejegyzéseket ír, hirdetéseket optimalizál, válaszol a kérdésekre és elemzi a teljesítményt. Ráadásul mindezt napi 9 dollár alatti áron, ami a legtöbb kkv számára forradalmi áttörést jelent.

Egy startup, amely örökre megváltoztatja a kkv-k hirdetéseit
A HubSpot Ventures egyik vezetője szerint az Omada egy autonóm és proaktív rendszer, amely olyan marketing tudást ad a kisvállalkozóknak, amire korábban esélyük sem volt és ez nem túlzás. Az Omada saját infrastruktúrája különböző mesterséges intelligencia-modelleket irányít. A nyelvi, vizuális és hangfelismerő rendszerek szinergiában dolgoznak, miközben folyamatosan tanulják az adott cég stílusát, hangnemét és céljait.
Pete Christothoulou neve nem ismeretlen a technológiai világban. Ő alapította a Marchex nevű céget is, amely az egyik első volt a digitális híváskövetésben és még tőzsdére is ment 2004-ben. Most, az Omada-val, újraírja a kkv-marketing szabályait. A vállalkozás mögött olyan befektetők állnak, mint a Crosslink Capital és az Ascend, akik hisznek abban, hogy a mesterséges intelligencia nem csak hatékonyabbá, hanem emberibbé is teheti a vállalkozói létet, hiszen leveszi a vállalkozók válláról a repetitív, időrabló feladatokat.
Az Omada sikere nem csupán technológiai áttörés, hanem új szemléletmód: a kkv-k végre nem eszközt kapnak, hanem csapatot. Egy mesterséges intelligencia által működtetett csapatot, ami sosem fárad el, mindig optimalizál és napról napra jobb lesz. A jövő marketingje tehát nem a „csináld magad” korszakról szól, hanem a „csinálják helyetted” korszakról.
CS.SZ.