2024. 10. 25. - 08:35

Nehéz a cégeknek megfelelően használni a generatív MI-t?

Nehéz a cégeknek megfelelően használni a generatív MI-t?

A cégeknek nehéz a generatív MI megfelelő alkalmazása: számos tényezőt kell figyelembe venniük, hogy a legtöbbet hozzák ki ebből az izgalmas új technológiából.

Több tényezőt szükséges a cégeknek, szervezeteknek figyelembe venni ahhoz, hogy a generatív mesterséges intelligenciából (GMI) a legtöbbet ki tudják hozni.
 
Az elmúlt néhány évben megnőtt az érdeklődés a mesterséges intelligencia (MI), valamint a vállalkozások hasznosítási módja iránt, mint eszköz.
 
A becslések szerint világszerte a vállalatok több mint 50 százaléka tervezi az MI-technológiák beépítését 2024-ben. Ennek ellenére a kutatások szerint az üzleti vezetőknek még mindig sok kérdésük van ezzel a feltörekvő technológiával kapcsolatban.
 
Egy közelmúltbeli felmérés azt mutatta: a vezetők 34 százaléka tudja, hogy a mesterséges intelligencia értéket képvisel, de azt nem, hogyan hasznosítsa azt a vállalkozása számára, és elképesztő 98 százalékuk túl soknak érzi a manapság elérhető generatív MI-eszközöket.
 
Annak ellenére, hogy nem világos, hogyan kell használni a generatív MI-t és mely eszközök lennének a leghatékonyabbak, sok szervezet még mindig siet a technológia bevezetésével. E tényezők miatt azonban számos vállalkozás nem alkalmazza sikeresen a GMI-t. 
 
Nehéz a cégeknek megfelelően használni a generatív MI-t?
Nehéz a cégeknek megfelelően használni a generatív MI-t?
 
Egy biztos, a szervezeteknek számos tényezőt figyelembe kell venniük, hogy a legtöbbet hozzák ki ebből az izgalmas új technológiából. Olvasd el: Valós hozam a cégneknek: prediktív generatív MI a jó választás?
 
Hogyan használható az MI stratégiai üzleti eszközként?
 
Végtelen számú generatív mesterséges intelligencia-képesség és eszköz áll rendelkezésre, ezért fontos, hogy a vállalkozások a sajátos igényeiknek megfelelő megoldásokba fektessenek be.
 
A technológiát vizsgáló szervezeteknek először egyértelműen meg kell határozniuk azokat a konkrét felhasználási eseteket, amelyeket javítani szeretnének, illetve azokat az előnyöket, amelyeket a végfelhasználó számára kívánnak nyújtani. Ha például az ügyfélszolgálat fejlesztése a cél, akkor a kiválasztott technológiának alkalmasnak kell lennie arra, hogy kezelje a vállalat ezen a területen jelentkező gondjait.
 
Egy generatív mesterséges intelligencia chatbot bevezetése például felgyorsíthatja a válaszidőket és támogatást nyújthat az ügyfeleknek az alkalmazottak munkaidején kívül. Előfordulhat azonban, hogy nem ez a megfelelő eszköz olyan megkeresések kezelésére, amelyek erősen személyes jellegűek, illetve jogi vagy szabályozási kérdéseket érintenek.
 
Egy kísérleti projekt vagy a koncepció bizonyítása segíthet a generatív mesterséges intelligencia megvalósíthatóságának és értékének ellenőrzésében, mielőtt az eszközöket az egész vállalatra kiterjesztené, vagy felkínálná az ügyfeleknek.
 
Amellett viszont, hogy hasznos az ügyfélélmény fokozásához, a generatív MI a belső működés javítására is felhasználható.
 
A technológia például automatizálhatja az ismétlődő és hétköznapi informatikai műveleteket, ami azt jelenti, hogy a vállalkozások valós időben reagálhatnak a problémákra. Vagyis, a problémák gyorsabban megoldhatók és felszabadul a csapatok ideje, hogy képességeiket összetettebb és stratégiai döntéshozatali tevékenységekez használják fel.
 
Gyakori mesterséges intelligencia elfogadási hibák és azok elkerülése
 
A generatív MI-eszközök hatékonyak, de hatékonyságuk nagymértékben függ az alkalmazásuk módjától és az általuk használt adatok minőségétől.
 
Elterjedt tévhit, hogy a vállalkozások úgy alkalmazhatják a generatív mesterséges intelligenciát, hogy nem ismerik teljesen annak képességeit vagy korlátait, ami az elvárások és az eredmények közötti eltérésekhez vezethet.
 
Számos szervezet sürgeti a generatív mesterséges intelligencia bevezetését anélkül, hogy biztosítaná a megfelelő adatinfrastruktúrát, ami szuboptimális eredményekhez vezet. Ennek elkerülése érdekében a vállalkozásoknak először fel kell mérniük, hogy adataik pontosak, relevánsak, időszerűek és következetesek-e.
 
Ha ez elmarad, az adatstratégia módosítása döntő fontosságú. Ha szilárd adatalap áll rendelkezésre, a vállalkozások hatékonyabban tudják alkalmazni a GMI-t a megfelelő felhasználási esetekben.
 
Amennyiben nagyon sietnek a generatív mesterséges intelligencia bevezetésével, az számos kockázattal jár. A rosszul kezelt generatív mesterséges intelligencia például azt eredményezheti, hogy a bizalmas adatok adatvédelmi és biztonsági réseknek vannak kitéve.
 
Ez szabályozási problémákhoz, valamint a vállalat hírnevének és a fogyasztói bizalmának károsodásához vezethet. Ezenkívül a kiszivárgott adatok akár egy közvetlen versenytárs generatív mesterségesintelligencia-megvalósításának kiképzésében is segíthetnek.
 
Egy másik kockázat, hogy az alkalmazottaknak hiányos ismereteik vannak arról, hogyan kell dolgozni az MI-rendszerekkel. Valójában a digitális vezetők 30 százaléka azt állítja, hogy a digitális munkavállalói tapasztalat hiányosságai hatással voltak a vállalat bevételére.
 
A zökkenőmentes átmenet biztosítása érdekében a vállalkozásoknak be kell fektetniük a munkaerő képzettségének javításába, mielőtt a generatív mesterséges intelligencia bevezetését megvalósítanák.
 
Okos befektetés az intelligens technológiákba
 
Az alkalmazottak megfelelő képzése vagy adataik kompatibilitásának felmérése nélkül az eszközökkel, amelyekbe befektetnek, számos szervezet kimarad az előnyökből, amelyeket a generatív mesterséges intelligencia jelenthet az üzleti működésben.
 
Az üzleti vezetőknek alaposan fel kell készülniük, mielőtt egy generatív MI-vállalkozásba kezdenének.
 
Ez magában foglalja az átfogó, jó minőségű adatok birtoklását, a technológia összhangba hozását az általános üzleti céljaikkal és egy jól megtervezett megvalósítási megközelítés kidolgozását. Azok a szervezetek, amelyek ezt teszik, sikeresen hasznosítják a technológiát az üzleti működés javítására, a bevételek növelésére és a versenytársak megelőzésére.
 
 
B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.