Mesterséges intelligencia alapú, önjáró autót készítettek indiai diákok
India autóipara az elmúlt évtizedben exponenciálisan nőtt, a gazdaság a globalizációnak köszönhetően javult, és a bankok politikájának köszönhetően a hitelhez való könnyű hozzáférés a négykerekűeket a középosztály számára is egyre elérhetőbbé tette. Már nem csupán az a cél a járművek tulajdonosainak, hogy eljussanak A-ból B-be, hanem hogy ezt minél kényelmesebb, nem utolsó sorban gazdaságosabb formában tegyék.
Az elektromos járművek értékesítése az elmúlt két évben a benzin és a dízel hiánya miatt komoly mértékben emelkedett az országban. A mérnökök folyamatosan dolgoznak azon, hogy a járműveket fejlettebbé tegyék, méghozzá olyan autonóm, vezető nélküli üzemmódokkal, amelyeken a Tesla és a Google is dolgozik.
A Pune városában lévő MIT World Peace University végzőseiből álló csapat a közelmúltban kifejlesztett egy olyan autót, ami a legmodernebb mesterséges intelligencia rendszereket használja. A rendszer fő célja az, hogy csökkentse az emberi hibák okozta balesetek és halálesetek számát.
Mesterséges intelligenciával működő, önjáró elektromos autót mutattak be Indiában
"Az autó a harmadik szintű autonómián alapul, és BLDC motorokat használ, az energiaellátásához pedig lítiumvas-foszfát akkumulátort használtunk" - mondta Yash Keskar, a projekt egyik résztvevője.
"A kormányzást, a gázpedált és a fékeket számos mesterséges intelligencia és gépi tanulási algoritmus segítségével vezérlik. Az algoritmusok számára az adatokat kamerák, mikroprocesszorok, automatizált akcióvezérlő rendszerek és különböző érzékelők szolgáltatják" - részletezte Sudhanshu Manerikar diák.
"Ez a jármű három kilowatt teljesítményű, és négy órát vesz igénybe a töltése, amellyel így negyven kilométeres távolságot képes megtenni. Az ilyen autóknak számos alkalmazási területe van a mindennapos közlekedéstől kezdve a mezőgazdaságon át a bányászatig" - tette hozzá Sourabh Damkale, Shubhanga Kulkarni és Pratyaksh Pandey.
Prof. Prakash Joshi, a MAEER's MIT alapító kurátora a végzősöket kiegészítve elmondta: az első alkalom, hogy egy vezető nélküli autonóm járművet készítettek az egyetem diákjai. A bemutatóra meghívták Pune Smart City vállalat és a metró vezetőségének tisztviselőit is, hogy megtekinthessék a járművet, és kitalálják, miként tudnák a pune-i emberek szolgálatába állítani a technológiát.
Prof. Dr. Ganesh Kakandikar, a projekt vezetője úgy vélekedett, hogy az ilyen elektromos járműveket a metróállomások és a szomszédos területek összekötésére éppúgy használhatják, mint például szállítmányozási célokra, vagy éppen repülőtereken, golfklubokban és egyetemeken is különféle feladatokra.
V.V.