Gyakori bőrproblémákra adhat választ a mesterséges intelligencia
A legutóbbi I/O konferencián a Google egy mesterséges intelligencia alapú, de még fejlesztési fázisban lévő bőrgyógyászati segédeszközről számolt be. Segítségével az orvosok és páciensek is megérthetik, hogy mi okozza a test legnagyobb szervével, vagyis a bőrrel, a hajjal és a körmökkel kapcsolatos leggyakoribb problémákat.
Ez az eszköz ugyanazokat a technikákat alkalmazza, amelyekkel a cukorbetegségben szenvedők szemét vizsgálják, vagy amivel a tüdőrákot észlelik a a CT-vizsgálatok során. Csakhogy itt már az okostelefon kamerája is közelebb visz a bőrgyógyászati problémák felismeréséhez. Ilyen például egy kiütés a karon vagy egy furcsa folt a lábfejen.
A Google-ön évente közel tízmilliárd keresést végeznek a felhasználók bőr-, köröm- és hajproblémákkal kapcsolatban. Bár sokak első lépése a Google keresősávjának megnyitása, nehéz lehet pusztán szavakkal leírni azt, amit a bőrünkön látunk.
Mesterséges intelligencia segít be a bőrbetegségek kezelésébe
A mesterséges intelligenciával működő bőrgyógyászati segédeszköz tulajdonképpen egy webes alkalmazás, amelyet a Google szerint még idén kísérleti jelleggel elindítanak. Elindítás után egyszerűen a telefon kamerájával kell három képet készíteni a bőr, a haj vagy a köröm problémájáról különböző szögekből.
Ezt követően a rendszer kérdéseket tesz fel a bőrtípusról, továbbá arról, hogy mióta áll fenn a probléma, illetve egyéb olyan tünetekről, amelyek segítenek leszűkíteni a lehetőségeket. A mesterséges intelligencia modell aztán elemzi ezeket az adatokat, és a 288 állapotra vonatkozó ismereteiből kiindulva egy listát ad a lehetséges betegségekről. Ezáltal könnyebben, és ami a legfontosabb, célzottabban lehet tovább kutakodni a témában.
Az eszköz minden egyes állapothoz megmutatja a bőrgyógyászok által ellenőrzött információkat és a gyakran feltett kérdésekre adott válaszokat, valamint az internetről származó releváns képeket.
A Google kiemelte, hogy az eszköz nem szolgál diagnózis felállítására, és nem helyettesíti az orvosi tanácsadást, mivel számos állapothoz klinikai felülvizsgálatra, személyes konzultációra vagy további vizsgálatokra, például biopsziára van szükség.
A vállalatnál viszont azt remélik, hogy az egyszerű Google-kereséseken helyett sokkal hitelesebb információkhoz lehet majd hozzáférni, és végeredményben a felhasználók megalapozottabb döntéseket tudnak hozni a következő lépésekről.
V.V.