2024. 02. 27. - 10:30
Íme a 7 legnépszerűbb üzleti trend 2024-ben KKV-k számára
Az új technológiai vívmányok, az üzleti növekedési területek és a fogyasztói trendek kihasználása segíthet abban, hogy vállalkozásukat sikerre vigyék a KKV-k, a nehézségekkel teli időkben is.
Számos kis- és középvállalkozás akad, aki idén, 2024-ben valóságos felfelé ívelő küzdelemnek érezheti az eligazodást a sikerhez vezető úton.
A folyamatos globális konfliktusok, a stagnáló gazdasági növekedés, a magas kamatok és a feszült ellátási láncok – nos, csak néhány a kihívások közül, amelyekkel az ambiciózus KKV-knak meg kell küzdeniük, hogy elérjék a sikert, vagy a jóléthez vezető úton maradhassanak.
A kihívások és akadályok állandósága ellenére mégis vannak módok arra, hogy a vállalkozások versenyelőnyt szerezzenek maguknak – javítsák boldogulási esélyeiket még ezekben a nehézkes időkben is.
Az új technológiai vívmányok, az üzleti növekedési területek és a fogyasztói trendek kihasználása segíthet abban, hogy vállalkozásunkat sikerre vigyük.
Ezt szem előtt tartva, vegyük sorra a 2024-es év meghatározó üzleti trendjeit.
KKV-k - Fontos szem előtt tartani a legújabb üzleti trendeket
Az online kínálat bővítése
Az előző évhez viszonyított enyhe visszaesés ellenére az e-kereskedelmi eladások 2023-ban az összes kiskereskedelmi forgalom 32 százalékát tették ki. Ez az arány várhatóan viszonylag stabil marad 2024 és 2027 között.
Logikus lépés, hogy ezek után a különféle formájú és méretű kiskereskedők bővítik online kínálatukat. Bár ez többnyire saját e-kereskedelmi üzletek megnyitását jelenti, más digitális csatornákat is magában foglal - beleértve az Amazont, az eBay-t és a közösségi média platformokat.
A többcsatornás megközelítés lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy új bevételi forrásokat nyissanak meg, bővítsék márkájukat és találkozzanak a fogyasztókkal kedvenc online platformjaikon.
Befektetés az üzletmenet folytonosságába
A tapasztalatok alapján a 2020-as évek folyamatos leckét adnak, váratlan eseményekre is számítani kell. A gazdaság, a geopolitika, de még az éghajlat is látszólagos állandó felfordulást sugall, miközben az új digitális határok új kiberbiztonsági sebezhetőséget is jelentenek.
A vállalkozások 2024-ben a rugalmasságba és az üzletmenet-folytonosságba fektetnek be. Néhány módszer, amellyel a KKV-k az üzletmenet folytonosságát fenyegető potenciális veszélyeket kezelhetik, az alábbiak.
-Befektetés a zsarolóvírusok (ransomware) elleni robusztus védelembe
-A klímaváltozás működésre gyakorolt hatásának vizsgálata
-Az ellátási láncok auditálása a sebezhetőségek azonosítása érdekében
-Felhőalapú megoldások bevezetése a kritikus adatvesztés kockázatának csökkentésére
-Szigorú versenytárs elemzés elvégzése
-Megelőző megközelítés elfogadása a megfelelőség tekintetében, illetve odafigyelés a felmerülő jogszabályi változásokra.
-A mesterséges intelligencia üzleti működésre gyakorolt hatásának vizsgálata.
A mesterséges intelligencia elfogadása
Ma már különféle formájú és méretű vállalkozások egyaránt fontolgatják olyan generatív mesterséges intelligencia platformok hatását, mint a ChatGPT, a Midjourney, az Alphacode és a Github Copilot.
Ezen platformok mindenféle digitális műalkotást, kódot és szöveget elkészíthetnek, ami forradalmasíthatja az üzleti műveleteket - rövid munkavégzést eredményezve az ismétlődő feladatokból, mint például a nagy mennyiségű termékleírás készítése vagy az első vonalbeli vásárlói kérdések kezelése.
A mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek mindegyike magában hordoz azonban kockázatokat.
A jogszabályoknak még utol kell érniük a technológiát, a vállalkozások pedig valamiféle „technológiai vadnyugaton” érzik magukat, amikor integrálják működésükbe a mesterséges intelligenciát.
A mesterséges intelligencia platformok hatalmas adatkészletekből táplálkoznak, amelyeket nem hoznak nyilvánosságra. Vagyis, állandóan fennáll annak a veszélye, hogy pontatlan, elfogult, sértő vagy akár plagizált tartalom jön létre.
Ezért fontos az emberi jelenlét megtartása. Emberi felügyelettel, szerkesztéssel és minőség-ellenőrzéssel a vállalkozások mindkét világból a legjobbat hozhatják ki.
Napjaink fogyasztói kezdik felismerni a generatív mesterséges intelligencia árulkodó jeleit. Plusz, a fogyasztók 61 százaléka állítja, hogy az emberek jobban megértik igényeiket, mint a mesterséges intelligencia.
A lenyűgöző generatív technológia minden bizonnyal növelheti a működési hatékonyságot, de használatuk közben nem szabad elengedni az emberi felügyeletet sem.
A cikket folytatjuk.
L.A.