2022. 05. 23. - 11:00
Hogyan működik? - Virtuális és kiterjesztett valóság a divatban
A kiskereskedelem – és a divatipar - fizikai és online világának ötvözése a virtuális valóság (VR) egyik legizgalmasabb alkalmazása.
A divatipar manapság ugyanúgy igykeszik kihasználni a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint bármely más terület.
Cikkünk előző részeiben arról esett szó, hogyan segít alakítani a trendeket, miért hasznos azok követésében,miként segít alkalmazkodni vagy éppen új anyagokat kialakítani, milyen szerepet kap a mobilkereskedelem.
Ezúttal a virtuális és kiterjesztett valóság (VR) szerepéről lesz szó.
Nos, a virtuális valóság egyik legizgalmasabb alkalmazása éppen a kiskereskedelem fizikai és online terének ötvözése.
Ez különösen igaz a divatiparra, hiszen a VR egyik széles körben elterjedt alkalmazása lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy virtuálisan felpróbálják a ruhákat. A testreszabott mérési funkcióknak hála ez nagyobb pontosságot nyújt és a kiterjesztett valóság technológiáját is alkalmazza.
A VR technológia lehetővé teszi, hogy az érdeklődők akár ruhákat is felpróbáljanak
A vásárlók pedig nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg olyan termékeket, amelyről úgy érzik, hogy kipróbálták azt.
Ez a fajta online vásárlási élmény leköti és hosszabb ideig megtartja a vásárlókat, hiszen ki ne szeretné beszerzés előtt látni magán a terméket? Ha mindezt még a közösségi média megosztási lehetőségével is kombinálják, az még vonzóbbá válik az ügyfelek számára.
Az AR és VR technológiából már most számos vállalat igyekszik a legtöbbet kihozni.
Az OBSESS platform lehetővé teszi a márkák és kereskedők számára, hogy 3D-s, 360 fokos vásárlási élményt hozzanak létre és kínáljanak webhelyeiken, mobilalkalmazásaikon és közösségi csatornáikon a 3D Commerce Cloudon keresztül.
A VIRTUSIZE az online divatkereskedőket segíti, hogy virtuálisan szemléltessék termékeik méretét, így az érdeklődők megtalálják a hozzájuk pontosan illeszkedőt.
Ugyancsak az AR/VR technológia alkalmazója az EFI Optitex - nagymértékben javították a megfelelően illeszkedő termékek meglelésének költséges és hosszadalmas folyamatát.
Megmutatták, hogyan kell átvenni a tervezés alapvető összetevőit, például a lapos vázlatokat és a műszaki mintákat, melyeket aztán szimulált 3D-s renderelésekké lehet alakítani. Ez lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a szabáshoz, lazítsák például az illeszkedést és valós időben végezzenek el minden szükséges beállítást.
Az új 3D-s megjelenítési technológiákkal szolgál a CLO. Az eszköz lehetővé teszi a márkák számára, hogy jelen pillanatban szerkeszthessék a terveke és azonnal áttekintsék a változásokat.
Ez segíthet a tervek minőségi javításában a sziluett ellenőrzésével, s hamarabb illeszkednek a fejlesztési folyamatba. A veszteség és a hibalehetőség a mintában egyaránt minimálisra csökken a véglegesítés előtt.
Egyre népszerűbb a digitális ruhák árusítása is. A Louis Vuitton például „bőröket” tervezett a League of Legends karaktereinek, a Drest pedig a Farfetch digitalizált változatát kínálta.
Ralph Lauren a közelmúltban a Bitmojival működött együtt, ahol az ügyfelek saját Bitmoji megjelenést alakíthatnak ki a Polo Ralph Lauren új mix-and-match gardróbjával – ami szintén jól mutatja az e-gardrób ellenállhatatlan erejét.
A cikket folytatjuk.
L.A.