2017. 01. 12. - 08:29
Kérd az SSL-t a tárhely-szolgáltatódtól! Szükséged lesz rá!
A biztonsági tanúsítványok bevezetése a közelmúltban még nem jelentett különösebb előnyt a kisebb weboldalak esetében. A tanúsítványok eddig webáruházakban, online fizetési felületeken volt lényeges, a felhasználók megerősítése miatt. A Google azonban elérkezettnek érezte az időt, hogy elkezdje motiválni a kisebb oldaltulajdonosokat is erre.
2016 utolsó időszakában két hír is előtérbe hozta az SSL kérdését. Az egyik egy hivatalos blogbejegyzés, míg a másik inkább a keresőoptimalizálási szakma előfeltételezése, mely már megerősítést is kapott.
1. Google Chrome
2016. Októberében a Google beszámolt arról, hogy az SSL-t nem használó weboldalak esetén a Chrome böngésző a címsorában külön jelzi, hogy az adott oldal nem biztonságos. A nem beavatott felhasználók szemében valószínűleg elrettentő lesz a kiemelt Nem biztonságos felirat.
Ha ugyanez egy webshop esetén fordul elő, egyértelműen hatással lesz a vásárlásokra, de problémát okozhat egy egyszerű blog esetében is.
A bejelentés szerint 2017 Januárjában kezdik el bevezetni a funkciót a böngészőben.
2. Google kereső
A másik szintén motiváló tényező a Google keresőjében való megjelenés. Az SSL-t nem használó oldalak ugyanis egyértelmű hátrányba kerülnek a minősített oldalakkal szemben.
Ez annyit fog jelent a gyakorlatban, hogy egy konkurensünk már önmagában azzal is előnyt lesz képes szerezni velünk szemben, ha neki van tanúsítványa, nekünk pedig nincs.
A Google szemében eddig is rangsorolási tényező volt az SSL használata. Ezt a tényt 2014-ben jelentette be. Ami miatt nem mehetünk el a kérdés mellett az az SSL jelentőségének növekedése. A Chrome kiegészítő megjelenése egyértelműen arra utal, hogy a keresőben történő rangsorolásban ez a tényező is nagyobb szerepet kap.
Miért van erre szükség?
Mondhatjuk, hogy ez egy újabb szemét húzás a keresőóriástól, mielőtt azonban ezt tesszük, vizsgáljuk meg kicsit a dolgot közelebbről is. Az egyre növekvő online világban hatalmas információdömpinggel szembesülhetünk. A weboldalak általában valamilyen céllal jönnek létre, információt gyűjtenek, vagy nyújtanak, eladnak valamit. Nagyon nem mindegy az, hogy kinek adjuk meg a személyes adatainkat.
Az SSL lényege, legyen szó bármilyen tanúsítványról is, hogy valamilyen azonosítsa a weboldal mögött álló személyt vagy szervezetet. Léteznek olcsóbb tanúsítványok, melyek csak magát a domain-t hitelesítik, illetve vannak teljes szervezetet is átvilágító tanúsítványok.
A jó hír, hogy már egy egyszerűbb tanúsítvánnyal is megfelelünk a Google igényeinek. Az árakról és a lehetőségekről kérdezzük meg a tárhely-szolgáltatónkat, még akkor is, ha csak egy egyszerű oldalt szeretnénk üzemeltetni. Ne a böngésző által előidézett bizalmatlanság, vagy a keresőben történő esetleges visszaesés miatt veszítsünk ügyfeleket.