2018. 04. 06. - 11:17
Tanácsok a weboldali tartalmak SEO-baráttá alakításához
Bármennyit és bármit is alakít a Google az algoritmusain, egy biztos: a releváns és értékes webtartalmak mindig a legfontosabb faktorok egyikét jelentik. Nézzük, hogyan lehet SEO-szempontból optimalizálni a weboldalak szövegét.
A célközönség megállapítása
Még a kulcsszókutatásnál is fontosabb lépést jelent az, hogy a tartalmakkal megcélozni kívánt közönséget kiismerjük. Sőt, a kettő összefügg, csak éppen nem a kulcsszavakat kell először megalkotni, hanem a célközönséget. Hogyan keresnének a neten? Hol élik az online életüket? Mivel lehet őket megszólítani, milyen akcióra, tevékenységre lehetne őket rávenni? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel máris relevánsabb tartalmakkal szolgálhatunk nekik.
Legyen változatos a tartalom
Nem mindenki vágyik arra, hogy feketén-fehéren lássa leírva, mit is kínálunk. Sokan a vizuális tartalmakra fogékonyak, így ne csak a klasszikus szöveges megoldásokra gondoljunk a weboldal építésekor, hanem beágyazható prezentációk, feliratozott videók vagy akár interaktív, kattintható képi elemek beépítését is alaposan vegyük fontolóra.
Használjuk ki a közösségi média előnyeit
A közösségi oldalakon való jelenlét ma már elengedhetetlen, így a weboldali tartalmakkal szorosan összefüggve posztoljunk ezekre a platformokra is. A Facebook és a Twitter mondhatni alap, de ne feledkezzünk meg a LinkedIn, YouTube, Instagram és Google+ felületeiről sem.
A SEO-barát tartalomépítés egyik eleme a cikkek Facebook-on való megosztása
Méréssel a még értékesebb tartalomért
Határozzunk meg konkrét célokat, amik segítenek a weboldali tartalmak minőségi javításában. Elég, ha csak meglátogatják az oldalt, vagy valamilyen esemény bekövetkezését várjuk? Ha az utóbbi, akkor melyik: hírlevél-feliratkozás, kapcsolatfelvétel, árajánlat-kérés, vásárlás? Ha megvannak a célok, mérhetjük a megvalósulást, és ha túl alacsony ez az arány, akkor jó eséllyel a tartalmaink átalakítását is fontóra kell venni.
Rendszeres profi felülvizsgálat
Bármennyire is biztosak vagyunk a dolgunkban, nem árt néha, ha szakértő segítséget vonunk be, például egy SEO-ügynökségét. Egyszerűen túl sok a faktor, amiben benne van a hibalehetőség, és erre egy ilyen cég fényt deríthet. Fókusz kulcsszó, kulcsszósűrűség, oldalstruktúra, hierarchia, metaadatok, mobil olvashatóság, belső-külső linkek, betöltési sebesség, kódolási hibák, túl sok script... csak néhány azon tényezők közül, melyekre oda kell figyelni a tartalmak előállításakor.
-W-
Határozzunk meg konkrét célokat, amik segítenek a weboldali tartalmak minőségi javításában. Elég, ha csak meglátogatják az oldalt, vagy valamilyen esemény bekövetkezését várjuk? Ha az utóbbi, akkor melyik: hírlevél-feliratkozás, kapcsolatfelvétel, árajánlat-kérés, vásárlás? Ha megvannak a célok, mérhetjük a megvalósulást, és ha túl alacsony ez az arány, akkor jó eséllyel a tartalmaink átalakítását is fontóra kell venni.
Rendszeres profi felülvizsgálat
Bármennyire is biztosak vagyunk a dolgunkban, nem árt néha, ha szakértő segítséget vonunk be, például egy SEO-ügynökségét. Egyszerűen túl sok a faktor, amiben benne van a hibalehetőség, és erre egy ilyen cég fényt deríthet. Fókusz kulcsszó, kulcsszósűrűség, oldalstruktúra, hierarchia, metaadatok, mobil olvashatóság, belső-külső linkek, betöltési sebesség, kódolási hibák, túl sok script... csak néhány azon tényezők közül, melyekre oda kell figyelni a tartalmak előállításakor.
-W-