2025. 05. 02. - 09:00
601 példát mutatott be a Google, hogy mire képes a generatív MI

A Google Cloud bemutatta, hogyan formálja át a generatív mesterséges intelligencia a világ legnagyobb iparágait az autóipartól a gyógyászatig.
A generatív mesterséges intelligencia robbanásszerű fejlődése új korszakot nyitott: a Google Cloud Next 2025 konferencián bemutatták azt a lenyűgöző listát, amely 601 valós alkalmazási példát tartalmaz világszerte. Ez a tavalyi 101-hez képest óriási ugrás, ami jól mutatja, milyen sebességgel válik a mesterséges intelligencia a vállalatok működésének elengedhetetlen részévé. Uber, Samsung, Citi, Mercedes-Benz, csak néhány név azok közül, akik már most kiaknázzák az új technológiát.
A Google által felállított új rendszerezés szerint hat különböző mesterséges intelligencia-ügynök kategória (például ügyfél ügynökök, kreatív ügynökök, adat ügynökök) és tizenegy iparági csoport mutatja be, hogyan szövi át a generatív mesterséges intelligencia az üzleti folyamatokat. Ez a rendszer világossá teszi: a generatív mesterséges intelligencia már nem kiegészítő eszköz, hanem a vállalati struktúrák szerves része.

Elképesztő, hogy mekkorát fejlődött egy év alatt a generatív mesterséges intelligencia
Az iparági példák döbbenetesek: a Volkswagen például multimodális virtuális asszisztenst épített be a myVW alkalmazásba, a Mercedes-Benz mesterséges intelligencia-alapú navigációt és autós e-kereskedelmet integrált. A pénzügyi szektorban a Citi és a Deutsche Bank példája mutatja, hogyan rövidíti le a generatív mesterséges intelligencia órákról percekre a kutatási jelentések készítését. A Mayo Clinic 50 petabájtnyi klinikai adatot tett elérhetővé generatív mesterséges intelligencia segítségével, míg az Apollo Hospitals mesterséges intelligenciát használ a tuberkulózis és mellrák szűrés tömegesítésére.
A Google generatív mesterséges intelligencia-technológiáinak – például a Vertex AI, a Gemini modellek, az Imagen és a Veo – fejlődése tette lehetővé ezeket a forradalmi változásokat. Az új trendek egyértelműek: a vállalatok egyre inkább vállalatra szabott generatív mesterséges intelligencia-ügynökökön keresztül építik újra működésüket, megnyitva az utat egy gyorsabb, hatékonyabb és kreatívabb jövő felé.
CS.SZ.