Mesterséges intelligencia alapú vizuális shopping startup-pal erősít a Facebook

A GrokStyle megoldásait a Facebook a saját mesterséges intelligencia alapú funkcióinak bővítésére és tökéletesítésére használja fel. Nem véletlen, hogy éppen erre a startup-ra esett a közösségihálózat-óriás választása, hiszen a GrokStyle technológiáját használja például a hazánkban is jól ismert svéd bútorgyártó, vagyis az Ikea is a saját mobilalkalmazásában.
A Facebook mesterséges intelligenciával
fokozza az online vásárlás élményét
Az MI-alapú képesség lényege, hogy amikor egy felhasználó fényképet készít egy bútordarabról valahol, akkor a technológia képes egyező, illetve közel megegyező javaslatok után kutakodni az interneten, sőt, azt is megmondja, hogy hol vásárolható meg és mennyiért a kinézett tárgy. Ezzel lényegesen egyszerűbbé válik a felhasználónak megtalálni a vágyott terméket, és természetesen rengeteg időt is megspórol.A Facebook nem bekebelezte a céget, hanem a GrokStyle saját MI-technológiáját, sőt, alkalmazottait is megtartja, hogy így erősítse saját fejlesztési folyamatait. Mivel a Facebook már jó ideje üzemelteti a Marketplace, azaz piactér felületet, ahol a felhasználók áruba tudják bocsátani javaikat, az új megoldás ezen a területen is fejlődést hozhat. Azaz ha valaki egy adott terméket szeretne vásárolni, arról fényképet készít, akkor hamarosan már a Facebook Marketplace-ben is találhat hasonló árut.
A fejlesztések tehát folynak, de arról, hogy ez az új megoldás mikor lesz elérhető a Facebook-on belül, arról egyelőre nem közölt információt a cég.
- Varga Viktor -