Mesterséges intelligencia a keresőoptimalizálásban

A Google már a saját telefonos asszisztensében is kihasználja a mesterséges intelligencia előnyeit, sőt, nemrégiben egy MI-céget, a DeepMind-ot is felvásárolta 500 millió dollárért. A Google céljai tehát egyértelműek: ahol lehet, erősíteni a szerepüket a mesterséges intelligencia tekintetében, és ebből a keresőoptimalizálás területe sem marad ki.
A Google Assistant már mesterséges intelligenciát használ
A SEO-nál végbe menő ilyesfajta változások a felhasználók számára rengeteg előnnyel jár, hiszen a Google keresőmotorjai a gépi tanulás módszerével egyre inkább megértik az emberek igényeit, és személyre szabott találatokat, tartalmakat kínálnak. Az egyén tehát előtérbe kerül.
Ugyancsak fejlődik a lekérdezések, a keresési műveletek mélyebb megértése, ami szintén egy önfejlesztő, MI-alapú módszer. A lényege, hogy a felhasználók korábbi viselkedése és aktuális földrajzi helyzete alapján nyújt eredményeket egy Google-ben történő keresés után. Például a "spagetti" szóra keresve a találatok között a lekérdezést indító személy recepteket, közeli éttermeket vagy a spagettit kínáló éttermek környékbeli számát találhatja meg, attól függően, hogy az algoritmus szerint mire lehet kíváncsi az illető.
Keresőoptimalizálás szempontjából a minőségi tartalom mindig is kulcsszerepet töltött be, a mesterséges intelligencia pedig ezt is segíti. A fontos, ám a felhasználók számára legtöbbször rejtett vagy nehezen értelmezhető statisztikákat az MI fogja elemezni, ami egyrészt időt takarít meg a szerkesztők számára, másrészt alapvető információkat nyújt automatikus módon. Ezt a tudást a tartalomstratégiába ágyazva kreatívabb, népszerűbb és hatásosabb tartalmakat lehet előállítani.
-W-