2021. 06. 02. - 09:35
Mesterséges intelligencia – Hallani tanítják az autókat
Napjaink fejlett vezetősegítő rendszerei kamerákon, radarokon vagy lidaron alapulnak, ám nem minden helyzetben tökéletesek. Szakemberek ezért olyan megoldást hoztak létre, amely hallásérzetet biztosít a járműveknek.
A manapság elterjedőben levő, fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) alapjai a kamerák, radarok vagy a lidar – vagyis, a különféle célobjektumoknak a látóhatáron belül kell lenniük, hogy a rendszer felismerje őket.
Mindez azonban gyengeséggé válik, ha sürgősségi járművekről van szó: sokkal korábban hallhatók, mint ahogy láthatók, így hosszabb ideig láthatatlanok az ADAS számára.
Ezen kihívás megoldását tűzte ki célul az Infineon Technologies. A Reality AI-vel együttműködve olyan fejlett érzékelő megoldást hozott létre, amely lényegében hallásérzetet nyújt a járműveknek. Olvasd el: Új radar segíti az önjáró autók látását rossz időben
Mesterséges intelligencia - Egyre fejlettebb az autók érzékelése
A megoldás Xensiv MEMS mikrofonokkal látja el a már meglevő érzékelőrendszert.
Ezzel lehetővé teszi az autók számára, hogy a sarkon is „lássanak” és figyelmeztessenek a vakfoltban megjelenő, rejtett, mozgó tárgyakra, vagy a még mindig túl távoli látótávolságban levő járművek közeledtére.
Az új érzékelő megoldás - melyet az Infineon a Virtual Sensor Experience oldalán mutatott be -, Xensiv MEMS mikrofonokon alapul. Aurix mikrokontrollerekkel (MCU) és a Reality AI Automotive See-With-Sound (SWS) rendszerrel kombinálták. Olvasd el: Íme az eddigi legnagyobb mesterséges intelligencia-kijelző
A gépi tanuláson alapuló algoritmusok alkalmazásával a rendszer képes észlelni a sürgősségi járműveket, autókat és más közúti résztvevőket - akkor is, ha azokat a járművezetők nem láthatják, vagy a járművek fejlett vezetősegítő rendszerekeibe épített érzékelők nem észlelik.
A gépi tanulás gondoskodik arról is, hogy az országspecifikus sürgősségi járművek szirénáját a világ minden részén felismerje a rendszer.
A rendszer jól működik zord körülmények között és akkor is megbízható, ha a sziréna hangját magas háttér vagy szélzaj kíséri.
Még jobb, hogy ezen, hangalapú érzékelő technológia egyéb alkalmazásokat is lehetővé tesz a járművekben. Ilyen az útviszonyok figyelése, a károk észlelése vagy akár a karbantartás szükségességének előre jelzése.
Az audiojel feldolgozásához a Reality AI szoftver az Infineon Aurix TC3x MCU családdal dolgozik, melyet ma már széles körben használnak több autóipari alkalmazásban.
László Adrienn