2025. 10. 19. - 10:00

Nagy segítség lehet az MI az ünnepi időszakban a magyar kkv-knak

Nagy segítség lehet az MI az ünnepi időszakban a magyar kkv-knak

A magyar kkv-k előtt soha nem látott lehetőség áll: a mesterséges intelligencia képes forgalmat, figyelmet és profitot generálni, még a legzsúfoltabb ünnepi időszakban is.

Október közepe van, a vásárlók már az ünnepekre készülnek, a magyar kkv-k pedig a legfontosabb időszakukba lépnek. Az idei karácsonyi szezonban azonban új játékos lép a pályára: a mesterséges intelligencia.
 
Azok a vállalkozások, amelyek időben elkezdik használni az intelligens marketingeszközöket, chatbotokat és prediktív elemzéseket, nemcsak túlélni, hanem uralni fogják az ünnepi piacot.
 
A mesterséges intelligencia azonnal képes felismerni a vásárlói trendeket: mikor, mit és miért keresnek az emberek. Egy magyar webshop számára ez azt jelenti, hogy automatikusan ajánlhat termékeket, személyre szabott kedvezményeket, vagy akár karácsonyi kampányokat is generálhat, mindezt emberi beavatkozás nélkül. A legfejlettebb rendszerek képesek a készletet, árakat és hirdetéseket is dinamikusan optimalizálni.
 
 
kkv_karacsony_torzs
Mesterséges intelligencia segíti a magyar kkv-kat az ünnepi őrületben
 
Az idei szezonban a legnagyobb előnyt azok a vállalkozások szerzik, amelyek mesterséges intelligenciával erősítik a marketing- és értékesítési folyamataikat. Az algoritmusok pontosan kiszámolják, mikor érdemes e-mailt küldeni, milyen hirdetési szöveg hozza a legtöbb kattintást és melyik terméket érdemes előtérbe helyezni a Facebook vagy Google hirdetésekben. Ez nem jövő, ez most történik, és aki kimarad, lemarad.
 
A mesterséges intelligencia nemcsak hatékonyságot, hanem érzelmet is hoz a marketingbe. A legújabb rendszerek képesek az ügyfelek reakcióit elemezni és ennek alapján új kommunikációs stílust, vizuális irányt vagy ajánlatot javasolni. Több magyar márka például a mesterséges intelligencia segítségével már most többszörösére növelte az online eladásait azzal, hogy minden látogatóhoz személyre szabott ajándékötletet társított. Ez az a digitális személyesség, amit semmilyen emberi munka nem tudna ilyen gyorsan biztosítani.
 
A karácsonyi hajrá idén nem az árversenyről fog szólni, hanem az adatversenyről. Aki jobban érti a vásárlóit, aki gyorsabban reagál és pontosabban ajánl, az viszi el az ünnepi torta legnagyobb szeletét. A mesterséges intelligencia most először adja meg ezt az esélyt a magyar kkv-knak, hogy ne csak részt vegyenek a versenyben, hanem ők diktálják a tempót.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.