2020. 08. 26. - 10:15
Itt a világ első önjáró rakományszállító repülője
Hamarosan megvalósulhat a teljesen autonóm légifuvarozás – az Xwing startup cég befejezte a gépet, amely alapvetően egy klasszikus Cessna, de önállóan repül.
Bemutatta az első önjáró rakományszállító repülőgépet egy vállalat. Az Xwing startup cég végzett a projekttel, amely „a világ első teljesen autonóm légi fuvarozó repülője”- s valójában egy klasszikus Cessna gépet alkalmaztak megvalósításához.
A vállalat légiközlekedési szakértői együttműködnek az FAA-val (Szövetségi Légi Irányítás) a pilóta nélküli repülőgép-technológia bemutatásához. Olvasd el: Önjáró repülőt mutat be az Airbus
Az Xwing elárulta: már sikeresen hajtottak végre számos, utasszállító repülést, felszállást és leszállást egy Cessna 208B Grand Caravan géppel.
Klasszikus Cessna-gépeket alakítanak át önjáró szállító repülőkké
Ez az első alkalom azonban, hogy egy teljesen önálló teherfuvarozó repülést véghez vittek.
Az elmúlt négy évben lényegében titokban tevékenykedtek a dolgon, s most bejelentették regionális működési modelljüket, mellyel az 500 mérföld távolságon belüli távolságokra koncentrálnak. Olvasd el: Robot kamionok - Van, aki már most elektromossá teszi a szállítást
A társaság megszerezte a légifuvarozáshoz szükséges tanúsítványt, s arra törekszik, hogy az elkövetkező hónapokban megkezdje a kereskedelmi teherfuvarozási repüléseket.
Az Xwing arra számít: technológiáját saját flotta üzemeltetésével gyorsabban bevezetheti a piacon – de nyitott a jövőbeni partnerségre és engedélyezési lehetőségekre másokkal is, annak érdekében, hogy minél szélesebb körben elterjeszthessék a teherszállító önjáró repülést.
Időszerű váltás
A cég kétségtelenül jól kihasználja a jelenlegi helyzetet, hiszen manapság a légi szállítás magas kereslettel néz szembe, miközben a kínálat alacsony. Az FAA szerint az iparban az elmúlt 30 évben 30 százalékkal lecsökkent a szakértő pilótaképzés.
Ráadásul az elvárás, hogy a szállítások minél gyorsabban történjenek, óriási nyomást gyakorolt a vállalatokra – problémát jelentenek a magas szállítási költségek és az ellátási lánc kihívásai.
Ugyanakkor, a hatékonyabb légi rakományszállítás támogatására szolgáló infrastruktúra már létezik, de nagyrészt kihasználatlan.
Az Xwing Autoflight System azonban átalakítja és felújítja a meglévő repülőgépeket, hogy azokat opcionálisan lehessen használni pilótával is – de a gépeket integrálják a fedélzeti repülésirányító rendszerekbe, amelyek lehetővé teszik az autonóm navigációt, felszállást és leszállást, biztosítva a logisztikai társaságok számára a költséghatékonyabb műveleteket.
Fotó: xwing.com
László Adrienn