2024. 03. 22. - 10:15
IT-biztonság – Mesterséges intelligenciával a dolgozók elégedettsége is növelhető
A mesterséges intelligencia a leginkább meghatározó trend az IT-döntéshozók számára 2024-ben. Hogyan érdemes azonban alkalmazniuk a KKV-knak az MI-t?
A mesterséges intelligencia (MI) napjainkban igazi megatrendnek számít. De hogyan is profitálhatnak belőle a kis- és középvállalkozások?
Az IT-döntéshozók számára 2024-ben a mesterséges intelligencia a legmeghatározóbb trend az üzleti informatika terén. Több mint 73 százalékuk szerint idén a mesterséges intelligencia az a trend, amely a leginkább alakítja majd az IT-ipart.
Hogy mit jelent ez a KKV-k számára? A generatív mesterséges intelligencia, mint például ChatGPT, 2023-ban már megérkezett a vállalatokhoz. Az MI lehetőségei azonban messze túlmutatnak az automatizált tartalomkészítésen.
Íme a főbb javaslatok, hogyan aknázhatják ki a vállalkozások az új mesterséges intelligencia-alkalmazásokban rejlő lehetőségeket, hogyan növelhetik segítségével a versenyképességüket.
1.Bízzunk a felhőből származó mesterséges intelligenciában!
A felhőalapú AI-as-a-service-ajánlatok a kis- és középvállalkozások számára is lehetőséget biztosítanak arra, hogy alacsony küszöbű hozzáférést kapjanak az új MI-alkalmazásokhoz.
IT-biztonság – Mesterséges intelligenciával a dolgozók elégedettsége is növelhető
Elsősorban a hiperskálázók - vagyis a kiemelten nagy felhőszolgáltatók -, de a regionális felhőszolgáltatók is számos olyan újítást vezettek be az elmúlt évben, amelyek az MI-megoldások nagy léptékű fejlesztését segítik elő.
Ezzel szemben a mesterséges intelligencia ösztönzi a felhőhasználatot, mivel az MI-modellek betanításához és hangolásához, valamint alkalmazásához hatalmas számítási és tárolási erőforrásokra van szükség.
2.Erősítsük meg IT-biztonságunkat MI-alkalmazásokkal
A mesterséges intelligencia gyorsabban és hatékonyabban képes észlelni a postafiókban lévő spam e-maileket vagy a szokatlan viselkedést és adatáramlást az IT-n belül – így már korai szakaszban figyelmezteti a biztonsági vezetőket a támadásokra.
Ez lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy gyorsabban kezdeményezzenek ellenintézkedéseket. A mesterséges intelligencia a rutinfeladatoktól is tehermentesíti az informatikai csapatokat, amelyek a létszám- és szakemberhiány miatt nagy terhelésnek vannak kitéve.
3.Fektessünk be a digitális infrastruktúrába
Nagy mennyiségű mesterséges intelligencia adat esetén fontos, hogy azokat alacsony késleltetéssel dolgozzák fel, a lehető legközelebb a felhasználási ponthoz.
Ez vonatkozik a gyártó vagy önvezető autók alkalmazására, valamint a magával ragadó internetes alkalmazásokra (Web3). Mivel azonban a potenciális felhasználók nem csak a jól felszerelt városközpontokban helyezkednek el, az infrastruktúra-szolgáltatóknak is el kell helyezkedniük mindenhol, ahol adatfeldolgozás történik, hogy garantálni lehessen a szükséges alacsony késleltetést.
4.Növeljük az alkalmazottak elégedettségét az MI-vel!
A mesterséges intelligencia hozzájárulhat a New Work koncepciók kialakításához a vállalati munka újratervezése és átszervezése érdekében.
Az MI különösen a monoton rutinfeladatokat veszi át és automatizálja a napi folyamatokat.
Ez több időt hagy az alkalmazottaknak a kreatív feladatokra. Végső soron a mesterséges intelligencia növeli a termelékenységet és a munkával való elégedettséget.
5.Vegyünk részt új mesterséges intelligencia-ökoszisztémákban, amelyek jelenleg kialakulóban vannak a vállalatok vagy akár az iparágak között
A vállalatok új mesterséges intelligencia-alkalmazási forgatókönyveket és MI-ökoszisztémákat fejlesztenek ki - például az AI in Practice öko-kezdeményezés keretében -, amely az adatvédelemmel és az új MI üzleti modellek biztonságával kapcsolatos kérdésekben is segítséget nyújt.
L.A.