2023. 07. 28. - 15:35

A KKV-k sikerének kulcsa az MI-vezérelt, emberközpontú megközelítés

A KKV-k sikerének kulcsa az MI-vezérelt, emberközpontú megközelítés
A mesterséges intelligencia-vezérelt, emberközpontú megközelítés a kis- és középvállalkozások sikerének kulcsa 2023-ban – és azon túl. Melyek a legfontosabb célok idén?
Napjainkban sajnos nem számítanak újdonságnak a kis- és középvállalkozások számára a komoly kihívások – köztük a korlátozott erőforrások, az intenzív verseny és lépéstartás a fejlődő technológiákkal. Ráadásul, el kell igazodniuk a változó piaci feltételek között, hogy előrébb juthassanak.
 
GoTo 2023-as IT Priorities jelentése a közelmúltban rámutatott a kkv-k legfontosabb üzleti céljaira 2023-ban. Ilyen a bevételek növelése, a működési hatékonyság javítása, az ügyfelek elégedettségének növelése és a költségek csökkentése.
 
Kiemelte: a mesterséges intelligencia (MI) megjelenésével a kkv-knak lehetőségük nyílik arra, hogy előnyükre fordítsák a technológiát.
 
A KKV-k sikerének kulcsa az MI-vezérelt, emberközpontú megközelítés
A KKV-k sikerének kulcsa az MI-vezérelt, emberközpontú megközelítés 
 
Bár nem számít új fejleménynek, a generatív mesterséges intelligencia hozzáférhetősége kiemelkedő potenciállal rendelkezik az üzleti termelékenységet illetően. Segíthet a kkv-knak leküzdeni a kihívásokat, miközben közelebb is viszi őket üzleti céljaikhoz.
 
Íme két olyan módszer, amellyel a mesterséges intelligencia előnyös lehet a kkv-k működése számára - elősegítve, hogy boldoguljanak a mai üzleti környezetben.
 
A mesterséges intelligencia leegyszerűsítheti az informatikai folyamatokat.
 
A kkv-kon belüli IT-csapatok folyamatosan küzdenek az időhiánnyal. A GoTo 2023-as IT-prioritásokról szóló jelentése megállapította, hogy 2022-ben az IT-csapatok munkaterhelése 60 százalékkal nőtt a megnövekedett felelősség és a táv/hibrid munkavégzés okozta bonyodalmak miatt.
 
Foglalkozni is igyekeznek azonban ezzel: ugyanez a jelentés megállapította, hogy a kkv-k 92 százaléka 2023-ban fontos kezdeményezésként kezeli az informatikai terhek csökkentését.
 
Ezen a területen az MI technológiai halmazokba integrálása nagymértékben leegyszerűsítheti és racionalizálhatja az informatikai folyamatokat.
 
Ennek egyik példája a mesterséges intelligencia használata IT-szkriptek létrehozására és futtatására az adminisztratív és ismétlődő, időigényes feladatok, például szoftvertelepítések, rendszerkonfigurációk, jelszó-visszaállítás vagy adatmentések automatizálására. Az egyszerű automatizálás mesterséges intelligencia segítségével felgyorsíthatja ezeket a folyamatokat.
 
Az MI-szkriptek segíthetnek az informatikai problémák hibaelhárításában is.
 
A hibanaplók, a rendszerriasztások és a felhasználók által jelentett problémák elemzésével az MI-algoritmusok előre jelezhetik és azonosíthatják a problémák kiváltó okát, s lehetővé teszik az IT-csapatok számára, hogy gyorsan reagáljanak a problémákra, vagy akár megelőző karbantartást is végezzenek.
 
A mesterséges intelligencia alkalmazása ugyanakkor csökkenti az emberi hibák kockázatát - ami hatékonyabbá teszi az informatikai csapatokat és felszabadítja idejüket más fontos és stratégiai feladatokra.
 
A cikket folytatjuk.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.