2025. 03. 05. - 09:15
Örül a vásárlók többsége a generatív MI-nek?

Új vásárlói trendek hódítanak, melyben a mesterséges intelligencia is főszerepet kap. A Capgemini Kutatóintézet rámutatott, hogy a közösségi média és az influenszerek mellett a GMI befolyásolja leginkább a fogyasztókat.
Jelentős változás tapasztalható a vásárlói trendekben – korábban sosem látott hatást gyakorolnak a közösségi média platformok, az influenszerek a fogyasztókra, sőt, a generatív mesterséges intelligencia is – számolt be a Capgemini Kutatóintézet kutatásáról a markamonitor.hu.
A kutatásból kiderült például, hogy az online vásárlásban mára a generatív mesterséges intelligencia (Gen MI) is kiemelt szerepet játszik. Hatékonyan befolyásolja a fogyasztókat, mi több, 71 százalékuk igényli is a segítségét.
A kutatás rávilágított, hogy a vásárlási trendek alakulásában lényeges befolyásoló tényező a technológia fejlődése, valamint az, hogy a Z és az Y-generáció tagjai már tökéletes digitális élményeket és teljesen személyre szabott ajánlásokat várnak. Olvasd el: A generatív MI már a fogyasztói döntések mögött áll

Komoly jelentőséggel bír tehát a vásárlás terén a mesterséges intelligencia. A Capgemini kutatása szerint a vásárlók 46 százaléka elégedett azzal, ahogyan a GMI hat az online vásárlásra, háromnegyedük nyitott arra, amit ajánl – 2023-ban csupán a fogyasztók 63 százaléka állt nyitottan a dologhoz.
Kiderült a kutatásból az is, hogy a fogyasztók 68 százaléka szívesen venné, ha a generatív mesterséges intelligencia eszközök összesítenék számára valamennyi online keresőmotor, a kiskereskedők weboldalai, illetve a közösségi média platformok keresési eredményeit.
Teljes mértékben azonban még nem elégedett mindenki a technológiával. Az elégedettségi mutató 2024-ben 37 százalékra csökkent, míg 2023-ban 41 százalék volt.
A generatív mesterséges intelligencia mindenesetre képes javítani a személyre szabott vásárlási élményt, és ez komoly hatást gyakorol az azonnali és hatékony szállítást elváró, tudatosan vásárló emberekre – jegyezte meg Lindsey Mazza, a Capgemini Csoport globális kiskereskedelmi vezetője.
Mivel a kiskereskedők számára fontos a versenyképesség megőrzése és a márkahűség erősítése, fontos részükről olyan stratégiák használata, amelyek a fogyasztót helyezik a fókuszba.
A mesterséges intelligencia segít zökkenőmentes és kiemelkedő ügyfélélményt nyújtani számára – írta meg a markamonitor.hu.
B.A.