2024. 11. 08. - 08:00
A generatív MI átalakítja a kereskedelmet
Az EHI friss tanulmánya szerint a generatív mesterséges intelligencia gyors ütemben alakítja át a kiskereskedelem működését és számos üzleti területen nyújthat értékes megoldásokat.
Már látható, hogy a generatív mesterséges intelligencia a kiskereskedelemben új lehetőségeket teremt, amelyekkel javítható az ügyfélélmény, fokozható a hatékonyság és növelhető az árbevétel.
Az EHI, a Devoteam IT-tanácsadó cég támogatásával, nemrégiben készült tanulmányában megállapította, hogy a német kiskereskedelmi vezetők kétharmada izgalmas jövőt lát a generatív MI-ben, különösen az e-kereskedelem, az IT és a marketing területén. A generatív MI használata sokkal inkább személyre szabott ügyfélélményt eredményezhet, ami új szintre emelheti a vásárlási élményt.
Az elemzés rámutatott, hogy a kiskereskedelmi vállalatok közel 90%-a úgy látja, hogy az generatív mesterséges intelligencia hosszú távon az értéklánc egészét átalakítja. Az innovatív technológia nemcsak a vásárlói elköteleződést erősítheti, hanem a működési folyamatokat is optimalizálhatja és hozzájárulhat a munkaerőköltségek csökkentéséhez.
Egyre több iparágat forgat fel a GMI, de jó irányba
Ez a hatékonyság különösen fontos a jelenlegi munkaerőhiányos helyzetben, mivel a mesterséges intelligencia vezérelt automatizálás a kevesebb emberi erőforrással dolgozó cégek számára is biztosíthatja a gördülékeny működést.
A kutatás azt is megjegyzi, hogy a generatív mesterséges intelligencia segítségével a költségek jelentős csökkenése várható, hiszen a mesterséges intelligencia által támogatott elemzések és automatizált rendszerek olcsóbbá tehetik a beszerzési és logisztikai folyamatokat is.
Az új technológiák kiemelkedő előnyei az e-kereskedelem mellett a kategória menedzsment területén, a beszerzésben és a pénzügyi folyamatokban is megmutatkoznak, így a generatív mesterséges intelligencia alkalmazása egyre szélesebb körben valósulhat meg.
CS.SZ.