2025. 05. 01. - 09:00
Növeli az e-kereskedelem nyereségét a generatív mesterséges intelligencia

A generatív mesterséges intelligencia forradalmasítja az online vásárlást: kevesebb keresés, több találat és személyre szabott élmények várnak a fogyasztókra.
A generatív mesterséges intelligencia új korszakot nyit az e-kereskedelem világában: az ügyfélélmény, a tartalomkezelés és a termékmegjelenítés egyaránt átalakul. A Business of Fashion és a Zalando közös tanulmánya szerint a generatív mesterséges intelligencia képes optimalizálni a keresési élményt, személyre szabni az ajánlatokat és forradalmasítani az online boltjaink kinézetét.
Ahogy a termékkínálat egyre bővül, a vásárlók 74 százaléka elfordul a vásárlástól a túl nagy választék miatt, ezen a kihíváson segíthet az új technológia.
A generatív mesterséges intelligencia a tartalomkészítés hatékonyságát is új szintre emeli. Az automatikusan generált termékleírások, egyedi háttérképek és dinamikusan változó kampányanyagok sokkal relevánsabbá és frissebbé teszik az e-kereskedelmi platformok kínálatát.

Valósággal megváltoztatja az e-kereskedelem nyereségét a generatív mesterséges intelligencia
A McKinsey előrejelzése szerint a generatív mesterséges intelligencia az elkövetkező három-öt évben akár 275 milliárd dollárral növelheti a divat- és luxusszektor működési nyereségét.
A Zalando példája is bizonyítja, hogy a személyre szabott ajánlások és virtuális próbafülkék révén a vásárlói elköteleződés ugrásszerűen növelhető. A virtuális próbafülke 3D testmodellekkel segíti a megfelelő méret kiválasztását, csökkentve a visszaküldések arányát, amely az online vásárlás egyik legnagyobb problémája. Tian Su, a Zalando személyre szabásért felelős alelnöke szerint a mesterséges intelligencia nem csupán új eszköz, hanem egy teljesen új iparági paradigmát hoz el.
A felelősségteljes technológia használat és az etikai kérdések középpontba kerülése szintén elengedhetetlen. A szabályozások folyamatosan alakulnak, de a vállalatoknak már most etikai szempontból is átgondoltan kell alkalmazniuk a mesterséges intelligenciát, hogy megelőzzék a jövőbeni jogi következményeket. A Zalando példája azt mutatja, hogy a technológiai innováció csak akkor lehet fenntartható, ha az etikai keretek szilárdak és átláthatók.
CS.SZ.