2024. 11. 14. - 09:15

Kell a képzés: a generatív MI iránt a dolgozói lelkesedés is fontos

Kell a képzés: a generatív MI iránt a dolgozói lelkesedés is fontos

Képzéssel is fel kell kelteni a generatív mesterséges intelligencia iránt a dolgozók lelkesedését, mert sokan tartanak tőle. A hozzáférés megadása ugyanígy fontos az új technológiához.

Képzéssel és a technológiához való hozzéféréssel érdemes a generatív MI (GMI) iránt felkelteni a dolgozók érdeklődését, lelkesedését.
 
A generatív mesterséges intelligencia sokaknál ijedtséget okoz, mivel az emberek gyakran tartanak olyan dolgoktól, amelyeket nem értenek és nem ismernek.
 
A GMI egész iparágakat fog átformálni a várakozások szerint – amely egyes ágazatokban már folyamatban van.
 
Cikkünk első részében a szkeptikus munkaerőről esett szó, valamint arra, hogy a generatív MI előnyeire fontosak a példák.
 
Ugyanilyen lényeges azonban, hogy a dolgozók lelkesedését felkeltsék és fenntartsák.
 
Hogyan lehet előidézni a generatív MI-t alkalmozók esetében a lelkesedést?
 
Egyes alkalmazottak már most is használnak generatív mesterséges intelligenciát a munkahelyükön – vállalataik jóváhagyásával és időnként anélkül. Vegyük példaként a kódolást: a fejlesztők szerte a világon alkalmaznak generatív MI-eszközöket termelékenységük növelésére és munkájuk minőségének javítására.
 
A dolgozók egyre inkább elvárják, hogy munkahelyükön hozzáférjenek a generatív mesterséges intelligenciához – éppúgy, mint a magánéletükben. Olvasd el: Mire számíthatunk a generatív MI terjedésével?
 
Kell a képzés: a generatív MI iránt a dolgozók lelkesedés is fontos
Kell a képzés: a generatív MI iránt a dolgozók lelkesedés is fontos
 
A vezetőknek úgy kell fenntartaniuk a lelkesedést, hogy hozzáférést biztosítanak a vállalati védőkorlátokon belül – és azt gyorsan. Az alkalmazottak hozzáférésének blokkolása kockázatos a generatív mesterségesintelligencia-eszközökhöz a teljes körű stratégia kialakítása során.
 
Valószínűleg rövid távon biztosítaná a megfelelést, de az új technológiákhoz való hozzáférés korlátozása máshová terelheti az alkalmazottakat.
 
Állítsuk egy oldalra a dolgozókat
 
Ahhoz, hogy az alkalmazottak kedvet kapjanak a generatív mesterséges intelligenciához, anélkül, hogy a szervezet szükségtelen kockázatokat vállalna, kulcsfontosságú lesz befektetni a képzésbe.
 
Amikor az emberek azt látják, hogy az új technológiák nagymértékben javítják a munkájukat, a generatív MI-eszközök elterjedése megnő.
 
Ugyanakkor, ahhoz, hogy az emberek megbízhassanak a generatív MI-ben, elengedhetetlen a hatékony folyamatok, irányelvek és a megoldásokba épített védőkorlátok kialakítása is.
 
Ez egy másik terület, amelyre a vezetőknek összpontosítaniuk kell: a vezérigazgató-válaszadók 75 százaléka azt mondta, hogy a mesterséges intelligencia iránti bizalom erősítése szervezetükön belül lehetetlen lenne hatékony irányítás nélkül, de csak 39 százalék érezte úgy, hogy már megfelelő irányítási keretekkel rendelkezik a szervezetén belül – írta meg az aibusiness.com.
 
Tegyük meg az elő lépést
 
A vezérigazgató-tanulmány feltárta, hogy a szervezetek csaknem negyede jelenleg egyáltalán nem tesz semmit generatív MI-vel.
 
Mivel azonban a vezérigazgatók 49 százaléka arra számít, hogy a következő három évben a növekedés ösztönzésére használja majd, nagyon fontos, hogy most fokozzák az erőfeszítéseket.
 
Az IBM-nél például belső változást hajtanak végre olyan platformokon keresztül, mint az IBM Consulting Advantage. Egy erre a célra kialakított, hozzáférhető és méretezhető MI-eszközkészlettel tanácsadóik saját MI-asszisztenseket keresnek és hoznak létre, hogy mielőbb jobb eredményeket érjenek el.
 
A generatív mesterséges intelligencia elősegíti az innovatív ötletek virágzását a szervezet minden szintjén, ösztönzi a kreativitást a megfelelés feladása nélkül. Eljött az idő, hogy a vezetők újragondolják a munka világát a mesterséges intelligencia segítségével, ám fontos, hogy ezt átgondoltan tegyék.
 
 
B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.