2024. 11. 04. - 09:10
Időt spórolna az IT-csapatoknak az „önvezető” generatív MI
„Önvezető” mesterséges intelligencia segíthet időt megtakarítani az IT-csapatoknak: az AIOps egy megközelítés, amely lehetővé teszi webhelyek, alkalmazások, adatbázisok és infrastruktúra jobb működését.
Úgymond „önvezető”, generatív mesterséges intelligencia támogatott műveletek szabadíthatják fel az elfoglalt IT-csapatokat és segíthetnek nekik a jövőben időt megspórolni.
A digitális világunkat működtető rendszereket kezelő informatikai szakemberek számára nem idegen a mesterséges intelligencia (MI).
Míg azonban a legtöbb ember csupán most fedezi fel a ChatGPT és más nagy nyelvi modellek (LLM) csodáit, az IT-szakemberek évek óta alkalmaznak mesterséges intelligenciát a fogyasztói internet háttérrendszerének működtetésére.
Mit jelent ez a mesterséges intelligencia-megközelítés?
Az AIOps-nak nevezett megközelítés lehetővé teszi az IT-csapatok számára, hogy biztosítsák a webhelyek, alkalmazások, adatbázisok és infrastruktúra jobb funkcionálását.
Mesterséges intelligencia segítségével azonosítja a kimaradások vagy teljesítményproblémák okait, hogy az IT-csapatok beavatkozhassanak és megtehessék a megfelelő lépéseket. Olvasd el: Már JavaScript kódot ír és futtat egy generatív mesterséges intelligencia
Időt spórolna az IT-csapatoknak az „önvezető” generatív MI
Egészen a közelmúltig ezek az eszközök célirányosan felépített kis nyelvi modelleken alapultak, amelyeket speciális igények kielégítésére képeztek ki, mint például az informatikai problémák azonosítása és orvoslása.
Az önvezető informatikai műveletek elérhetőek
Mára azonban a nagy nyelvi modellek (LLM) térnyerésével - mint amilyen például a GPT4 -, elérjük azt a pontot, ahol a mesterséges intelligencia képes megvalósítani teljes értékű önvezető műveleteket.
Itt az MI és a gépi tanulás (ML) teljesen átveheti az előrejelzést és a döntéshozatalt az IT-csapatok számára. A jelek szerint mindez most közelebb került a megvalósításhoz, mint valaha.
Mi több, kétségtelenül ez az a paradigmaváltás, amelyre az iparág várt. Az önvezető műveletek mentesítik a humán informatikai csapatokat az IT-menedzsment és adminisztráció növekvő terhe aló.
Modern megoldás egy modern problémára
Bár számos, az informatikai készségek hiányából adódó problémát megoldhat, egyesek attól tartanak, hogy a jövőben veszélyeztetheti a munkahelyek biztonságát. Ez a reakció teljesen érthető, azonban nem teljesen igaz – két okból.
Először is, a vállalatok már most is küzdenek azért, hogy elegendő embert vegyenek fel az egyre bonyolultabb informatikai környezetek kezelésére. Másodszor, a nehéz helyzetben lévő IT-csapatok számára az önvezető műveleteket csak a hétköznapi és ismétlődő feladatok helyettesítésére tervezték.
Például az informatikai és felhőalapú feladatokkal foglalkozó csapatok idejük körülbelül 44 százalékát rutinmunkával töltik, hogy minden megfelelően működjön. A potenciális termelékenységnövekedés, amely akkor következne be, ha több ideje lenne az IT-alkalmazottnak, megváltoztathatja a helyzetet.
Képzeljük el, milyen újítások jöhetnek létre ezzel az újonnan felfedezett idővel.
Valójában már most is bepillantást nyerünk ezen új megközelítésbe: 2024-ben a SolarWinds elindította az AgentAssist szolgáltatást a SolarWinds Service Deskben, amely azt ígéri: radikálisan javítja az IT-incidensek megoldásáig eltelt időt.
Hatalmas váltás ez a kiberbiztonság terén, amikoris mesterséges intelligencia észleli és hajtja végre a válaszokat és a felbontásokat a teljes környezetben.
De ez még csak a kezdet. Az MI-vezérelt műveletek megjelenése új fejezetet nyit az IT-rendszerek kezelésében.
Felszabadíthatja az informatikai szakembereket a hétköznapi – de alapvető – feladatok alól, így a fontosabb dolgokra összpontosíthatnak. Az autonóm, önvezető informatikai rendszerek valósága immár érinthető távolságban van.
B.A.