2023. 04. 05. - 10:00

Kozmetika – A tartalom személyre szabásában segít a mesterséges intelligencia

Kozmetika – A tartalom személyre szabásában segít a mesterséges intelligencia

Nem kevés változást okozott a pandémia a szépségipar területén sem, amelyet azonban a technológia áldásos hatásaival ellensúlyozni lehet – sőt. Például a tartalom személyre szabásával.

A koronavírus-járvány kitöréséig az egyik legnagyobb tempóban fejlődő piacnak számított a szépség- és a kozmetikai ipar.
A pandémia azonban nem kis mértékben visszavetette piaci értékét.
 
Egy dolog azonban segítségére sietett: a mesterséges intelligencia algoritmusok és a gépi tanulás az elmúlt esztendőkben fokozatosan gyűrűzött be a szépségiparba. Ezeket a lehetőségeket, alkalmazásokat sikerrel kezdték el használni.
 
Cikkünk első részében az elsőszámú MI-alkalmazásról esett szó, a kiterjesztett valóságról, amely kitűnő a virtuális sminkpróbákhoz.
 
A második leghasznosabb a szépség- és kozmetikaipar területén a mesterséges intelligencia alapú, dinamikus tartalom-személyreszabás.
 
Kozmetika – A tartalom személyre szabásában segít a mesterséges intelligencia
Kozmetika – A tartalom személyre szabásában segít a mesterséges intelligencia
 
A személyre szabás a mesterséges intelligencia egyik legígéretesebb alkalmazása a szépségiparban.
 
A Tapestry kutatócég tanulmánya szerint a vásárlók az idő 80 százalékát a keresés előtti szakaszban töltik, miközben a webhely látogatóinak csak 20 százaléka tesz a kosárba valamit és jut el a pénztárig.
 
Ez azt jelenti, hogy ha úgymond lerövidítik az útjukat azzal, hogy elsősorban releváns termékeket biztosítanak számukra, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolják meg azokat.
 
Számos módja van a mesterséges intelligencia használatának a szépségiparban dinamikus, személyre szabott tartalom létrehozására. Ez az alábbiak.
 
-A termék-, tartalom- és ügyféladatok rögzítése és digitalizálása.
 
-Adatok címkézése és rendszerezése könnyen használható strukturált formátumokba
 
-A költségek optimalizálása adatvezérelt döntésekkel
 
Jó példa a fentiekre, hogy Ázsia egyik vezető piactere, a Lazada dinamikus személyre szabást alkalmazott - az eredmény pedig meglehetősen inspiráló volt.
 
A piactér 101 százalékkal növelte az ügyfelek elkötelezettségét, a látogatásonkénti összbevételt 9,4 százalékkal, a teljes konverziós arányt 11,5 százalékkal, az ügyfelek megtartását pedig 35 százalékkal.
 
A cikket folytatjuk.
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.