2023. 04. 05. - 10:00
Kozmetika – A tartalom személyre szabásában segít a mesterséges intelligencia

Nem kevés változást okozott a pandémia a szépségipar területén sem, amelyet azonban a technológia áldásos hatásaival ellensúlyozni lehet – sőt. Például a tartalom személyre szabásával.
A koronavírus-járvány kitöréséig az egyik legnagyobb tempóban fejlődő piacnak számított a szépség- és a kozmetikai ipar.
A pandémia azonban nem kis mértékben visszavetette piaci értékét.
Egy dolog azonban segítségére sietett: a mesterséges intelligencia algoritmusok és a gépi tanulás az elmúlt esztendőkben fokozatosan gyűrűzött be a szépségiparba. Ezeket a lehetőségeket, alkalmazásokat sikerrel kezdték el használni.
Cikkünk első részében az elsőszámú MI-alkalmazásról esett szó, a kiterjesztett valóságról, amely kitűnő a virtuális sminkpróbákhoz.
A második leghasznosabb a szépség- és kozmetikaipar területén a mesterséges intelligencia alapú, dinamikus tartalom-személyreszabás.

Kozmetika – A tartalom személyre szabásában segít a mesterséges intelligencia
A személyre szabás a mesterséges intelligencia egyik legígéretesebb alkalmazása a szépségiparban.
A Tapestry kutatócég tanulmánya szerint a vásárlók az idő 80 százalékát a keresés előtti szakaszban töltik, miközben a webhely látogatóinak csak 20 százaléka tesz a kosárba valamit és jut el a pénztárig.
Ez azt jelenti, hogy ha úgymond lerövidítik az útjukat azzal, hogy elsősorban releváns termékeket biztosítanak számukra, az ügyfelek nagyobb valószínűséggel vásárolják meg azokat.
Számos módja van a mesterséges intelligencia használatának a szépségiparban dinamikus, személyre szabott tartalom létrehozására. Ez az alábbiak.
-A termék-, tartalom- és ügyféladatok rögzítése és digitalizálása.
-Adatok címkézése és rendszerezése könnyen használható strukturált formátumokba
-A költségek optimalizálása adatvezérelt döntésekkel
Jó példa a fentiekre, hogy Ázsia egyik vezető piactere, a Lazada dinamikus személyre szabást alkalmazott - az eredmény pedig meglehetősen inspiráló volt.
A piactér 101 százalékkal növelte az ügyfelek elkötelezettségét, a látogatásonkénti összbevételt 9,4 százalékkal, a teljes konverziós arányt 11,5 százalékkal, az ügyfelek megtartását pedig 35 százalékkal.
A cikket folytatjuk.
L.A.