2022. 02. 21. - 11:30
Hogy kerül a divatba a dolgok internete?
Nem kérdés, hogy manapság már a divatba is belépett a technológia. Kérdés azonban, milyen formái vannak ennek. Lássuk, hogyan kerül a trendekbe a dolgok internete (IoT).
Ahogyan számos iparágban, úgy a divatban is megjelent a technológia az utóbbi 2-3 évben. Rendkívül érdekes látni, hogyan alkalmazzák a márkák, a tervezők a különféle módszereket, eszközöket. A mesterséges intelligencia és a különféle technológiák immár részei a trendformálásnak.
Mint arról előző cikkünkben írtunk, nemcsak a technológiák, hanem a szövetek előállítása is változik az újdonságokkal.
Lássuk azonban, hogyan kerül a divatba a dolgok internete, vagyis az IoT.
Az IoT objektumok – vagy „dolgok” – hálózatát írja le; ezek olyan technológiába vannak beágyazva, amelyek lehetővé teszik az adatok interneten keresztüli cseréjét és összekapcsolását.
Ez az egyik legizgalmasabb, feltörekvő technológiai trend a divatpiacon.
A mindennapi divat évről évre javul, annak érdekében, hogy mindennapi életünk valóságát tükrözze. A kényelemre helyezett hangsúlytól az új és izgalmas szövetek használatáig, a divatiparnak lépést kellett tartania, fontos alkalmazkodnia a ma követelményeihez.
Mindez egészen odáig megy, hogy befolyásolják, hogyan tapasztaljuk meg környezetünket, hogyan kommunikálunk másokkal és testünkkel, így a kényelem szó teljesen új értelmet nyer.
Az intelligens ruházat, a hordható dolgok, a többfunkciós dizájn és az érzékeny sportruházat hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt három évben. Ahogy az életünk egyre inkább keveredik a virtuális létezéssel, számos tervező kísérletezik és feszegeti a hordhatóság korlátait.
A technológia gyors terjeszkedése a vállalkozásokra sokféle hatást gyakorol. Az Internet of Things (IoT) lehetővé teszi az adatmegosztást, a készletkezelést, a biztonságot, valamint a hatékonyság és a termelékenység növelését.
Sok cég veszi figyelembe az IoT-t az ügyfélélmény javítása érdekében, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy a szó szoros értelmében magukkal vigyék az internetet és az adatmegosztást, nap mint nap.
Ide tartoznak a digitális képességekkel rendelkező ruházati cikkek - például az okos ruházat, a hordható dolgok, a többfunkciós dizájn, az érzékeny sportruházat és még sok más.
Kezdve az okosórától – melyben vezető a Fitbit és az Apple -, a viselhető technológia uralja a divatkiegészítők piacát.
A szenzoros jóganadrág jelzi, ha nem megfelelő a testtartás
Új fejlesztések is megjelennek azonban, amelyek megpróbálják pótolni a hiányosságokat az egészségvezérelt piacon. Ilyen a NADI X jóganadrág, amely beépített szenzorokkal korrigálja a felhasználók testtartását, vibrálással, miközben a jógapózban vannak.
Az IoT legizgalmasabb innovációi közül néhány az egészséggel kapcsolatos. A Hexoskin például nyomon követi a pulzusszámot és a testhőmérsékletet. Ma már olyan zoknikat is gyártanak, amelyek számolják a lépéseket, kalóriákat és egyéb adatokat.
A Fuseprojects erősítőruhái segítenek az izomdystrophiában szenvedő időseknek járni, állni és hosszabb ideig aktívnak maradni.
Az adatok hasznosak az orvosok és egészségügyi szolgáltatók számára is, hogy minél jobban segíthessenek betegeiknek.
A LOOMIA ugyancsak érdekes példa arra, miként épül az internet a ruházati cikkekbe. A San Francisco-i székhelyű textilipari vállalat lágy, rugalmas áramköröket hoz létre, amelyek beágyazhatók a textíliákba - fűtési, világítási, érzékelési vagy akár adatkövetési alkalmazásokhoz.
A cikket folytatjuk.
L.A.