2021. 07. 05. - 12:45
Önvezető autót mutattak be a Széchenyi István Egyetemen
A Mesterséges Intelligencia Koalíció Digitális Jólét Program Kiállításon egy saját fejlesztésű önvezető autót mutatott be a győri székhelyű egyetem.
A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja egy rendkívül izgalmas és aktuális témával szolgált a Mesterséges Intelligencia Koalíció Digitális Jólét Program Kiállítása alkalmából. A győri székhelyű egyetem egy önvezető járművet mutatott be a kiállítás keretein belül.
Az egyetem honlapja kiemeli, hogy a mesterséges intelligencia technológiájával működő adatvezérelt megoldások az élet számtalan területén képesek újszerű és hatékonyabb lehetőséget kínálni az embereknek, a Mesterséges Intelligencia Koalíció szervezésében megvalósuló szakmai nap pedig pontosan az ilyen megoldásokat emelte ki.
A kiállítás egyik legnépszerűbb programja az önvezető autó bemutatása volt, amelyet a SZTAKI Rendszer és Irányításelméleti Kutatólaboratóriuma és a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja fejlesztett ki közösen. Az önálló autó Nissan Leaf-alapokra épült és többféle szenzorral szerelték fel az alkotók, amelyeknek köszönhetően képes tájékozódni a forgalomban a jármű.
A bemutatón a környezetérzékelési látásmódok voltak a középpontban
A bemutatón az egyetem munkatársai az autonóm járművek mesterséges intelligencia- és gépi látás alapú környezetérzékelési technológiáira fektették a hangsúlyt - derült ki dr. Szauter Ferenc, a Járműipari Kutatóközpont vezetőjének szavaiból.
A kiállítás során a résztvevők interaktív bemutatót láthattak. Ezen a szakemberek megmutatták, miként érzékeli a jármű az előtte sétáló embereket, s egy monitor azt is élőben közvetítette, ahogy az autó felismeri az emberi alakokat a jármű kamerájának látóterében. Szemléltették továbbá, hogy a LIDAR-adatok alapján hogyan jeleníti meg a monitor az azonosított emberi alakokat a 3D-s térben.
„A jármű a kamera felvétele alapján, az emberi látáshoz hasonlóan képes realizálni, hogy milyen objektumok találhatók a látótérben. Jelenleg a vezethető sáv felület, a járókelők és közlekedési eszközök – mint például a személygépjárművek, a tehergépjárművek vagy akár kerékpárok – felismerésére fókuszálunk” – közölte Hollósi János, a kutatóközpont kutatómérnöke.
A kutatók célja a jelenlegi fejlesztésekkel nem az volt, hogy centiméterekre pontosan megállapítsák, hogy a jármű kameráján látott személyek és tárgyak mennyire vannak a járműtől. A céljuk az volt, hogy egy olyan becslést adjon az autó kamerája, amely elegendő ahhoz, hogy biztonsággal tudjon közlekedni forgalomban is.
Forrás: Széchenyi Egyetem honlapja
CS.SZ.