Májusban érkezik az új Porsche Cayenne
Már nem titok, milyen lesz a Porsche Cayenne második generációja, a német gyár nyilvánosságra hozta a Genfi Autószalonon debütáló újdonsága sajtóanyagát.
Korábban minden lényeges kiderült a modellről, így a leleplezés csak afféle kötelező kör volt. Ahogy ígérte a Porsche, az új Cayenne jóval dinamikusabb lett elődjénél. A kabinját teljesen áttervezték. A műszerfal és középkonzol a Panamerára emlékeztet, bár a Cayenne-ben hosszabbnak tűnik a mélyen, az első ülések közé húzott egység. Negyven milliméterrel nőtt a tengelytáv, a teljes hosszúság, pedig 48 milliméterrel lett nagyobb, pedig az első hírek még arról szóltak, hogy összemegy a modell.
Az új Porsche Cayenne jóval dinamikusabb lett elődjénél
Három, az első generációból származó frissített benzinmotorral érkezik a Cayenne: 300 lóerős lesz a belépőmodell 3,6 literes V6-osa, 400 lóeróvel jön a 4,8 literes Cayenne S turbóval, pedig ugyanez a motor 500 lóerőt teljesít majd a Cayenne Turbóban. A 240 lóerős, V6-os dízelmotorhoz egyelőre nem nyúltak, legalábbis ami a teljesítményét illeti, mert átlagfogyasztása 9,3-ról 7,4 literre csökkent.
Az új Porsche Cayenne kabinját teljesen áttervezték
A hibrid verzióban az Auditól származó 333 lóerős, kompresszoros, háromliteres V6-os társa egy 47 lóerős, lítium-ion akkumulátorokkal táplált villanymotor. Együttesen 380 lóerő leadására képes a két motor, vagyis alig marad el a hibrid a Cayenne S teljesítményétől. Új, nyolcfokozatú automata váltót vettek a ZF-től, minden változatban alapfelszereltség a start-stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás.
A Porche új modellje a Cayenne 2010-es kiadása
Akár 23 százalékkal is takarékosabbak lehetnek az új modellek a kifutóknál, a hibrid átlagfogyasztását 8,2 literre ígéri a Porsche. Tíz százalékot faragott a súlyból a Porsche, a Cayenne S esetében 180 kilogramm a mínusz, amely különösen annak fényében nagy szó, hogy az alapfelszereltség 70 kilóval többet nyom, mint korábban. Május legvégén kezdődik az új Cayenne értékesítése.
(Forrás: car.deluxe.hu)
Szóljon hozzá a fórumon!