Valósághű fegyverhasználati élményt nyújthat egy új kontroller
A fejlett grafika és a magával ragadó sztori mellett az utóbbi időben a haptika, vagyis az érintések általi érzékelés is kezd szintet lépni. A tudósok és kutatók mindenféle furcsa dolgokon dolgoznak, mint például a kémiai haptika (Chemical Haptic) vagy akár a "szájpók" haptika (Mouth Spider Haptics).
A Tom Man Design viszont valami sokkal praktikusabbra gondolt, amikor egy kifejezetten FPS-hez készült, realisztikus erővisszacsatolású fegyvervezérlő tervezésébe fogott. Mivel az FPS-játékok meglehetősen népszerűek, egy ilyen kontroller nem csupán hasznos kiegészítő lehet, hanem a tipikus VR-élményt sokkal magasabb szintre emelheti.
A ViR kontroller karcsú pisztoly alakú kialakítással rendelkezik. A célja, hogy ergonomikus és vonzó legyen, anélkül, hogy túlságosan úgy nézne ki, mint egy valódi fegyver. A haptikát részben a Sony lenyűgöző PlayStation 5 kontrollere ihlette, amely egyébként PC-n is használható.
Teljesen átalakíthatja azt FPS-játékélményt a ViR kontroller
Amiben ez a kontroller eltér az eddigi hasonló eszközöktől, az az, hogy sokkal inkább a fegyverek visszarúgására van kihegyezve. Nagyon valósághű visszajelzéssel rendelkezik, kombinálva a dinamikus ravaszt, az előlapi sztereokamerákat, a teljes hüvelykujj- és ujjkövetést.
Mindezek együttesen szimulálják a játékos VR-világbeli realisztikus érzését.
A tervező szerint a dinamikus ravasz nagyon kifinomult erő- és feszültség-visszacsatolást eredményez, ahogy a felhasználó a játékbeli felszereléssel és környezettel interakcióba lép, így még valóságosabb élményt nyújt.
A ViR-koncepció motivációja az, hogy megtörje a fegyverek és pisztolyok hagyományos megjelenését a meglévő kontrollerek körében, s egy letisztultabb, elegánsabb dizájnt hozzon. Ezt azért is tartják fontosnak a tervezők, mert véleményük szerint az elkövetkező években komoly fordulat áll be abban, ahogyan a virtuális valóságot a játékokban megtapasztaljuk.
Képek forrása: tommandesign.com
V.V.