2023. 06. 08. - 10:45
A szépségipar sikerét az adatok hajtják – Így hasznosítják az MI-t
Hogyan hasznosítja a szépségtechnológia a mesterséges intelligenciát 2023-ban? A szépségtechnológiai térben egyre több márka osztja meg az MI sikeres hasznosításával kapcsolatos meglátásait.
Talán elsőre furcsán hangzik, de a szépségipar az elsők között kezdte el hasznosítani a mesterséges intelligencia lehetőségeit. Idén pedig további utakat fedeznek fel ezen a területen.
A Global Beauty and Cosmetics Artificial Intelligence piac értéke tavaly 2,7 milliárd dollár volt, 2030-ra pedig várhatóan eléri a 13,3 milliárd dollárt.
A szépségtechnológiai térben egyre több márka alkalmaz innovatív megoldásokat, s osztja meg tapasztalatait az MI sikeres hasznosításával kapcsolatban.
A szépségipar az elsők között kezdte el hasznosítani a mesterséges intelligencia lehetőségeit
„A fogyasztók folyamatosan fejlődnek. A szépségtechnológia valójában egy gyűjtőfogalom a szépség- és testápolási iparág összes olyan innovációjának leírására, amely a fogyasztók fejlődésére reagálva kerül piacra” – mondta el Sampo Parkkinen, a Revieve cég vezérigazgatója és társalapítója.
A szakember több mint 16 éves tapasztalattal rendelkezik a kiskereskedelem, a technológia és az omnichannel tapasztalatok terén.
Az elmúlt 6 esztendőben tudását a testápolási szektor innovációjának szentelte, segítve a szépségmárkáknak a mesterséges intelligencia segítségével kapcsolatokat, hűséget és elkötelezettséget kiépíteni.
A Revieve 2023 elején globális partneri kapcsolatot létesített a Google Cloud-al, a férfi bőrápolási tanácsadóként működő Bulldog millió fontos ápolási márkával, s páratlan ütemben halad a szépségtechnológiai területen.
A cég vezérigazgatója és társalapítója beszélt a három legfontosabb trendről, amely a következő évben és azon túl várható.
Előszöris, a márkáknak mélyreható, belső és nulla féltől származó adatokat kell gyűjteniük, hogy a mesterséges intelligencia-technológiából a legtöbbet hozhassák ki.
„A megfelelő adatok gyűjtése az egyik legjobb módja a helyesség és a hatékonyság biztosításának. Létfontosságú, hogy megértsük ügyfeleinket, cselekvésre ösztönözzük őket és elnyerjük a bizalmukat. Ezt adatalapú hűségprogramnak hívjuk” – magyarázta Parkkinen.
A szépségipar sikerét az adatok hajtják, mivel egyre több márka fektet be adatstratégiákba, hogy biztosítsa vásárlói tudatosságát.
Hogy melyek ezek a különböző típusú adatok? Az első féltől származó adatok egy egyedi felhasználó viselkedési tevékenységei és demográfiai adatai, például vásárlási előzmények, webhelytevékenység, hely és támogatási hívások. A nulla féltől származó adatok pedig, amelyeket az ügyfél szándékosan és proaktívan megoszt a vállalkozással.
Mindkét betekintés hihetetlenül értékes a hatékony szépségreklámok és felhasználói élmények gondozásában az e-kereskedelemben.
A cikket folytatjuk.
L.A.