2022. 09. 07. - 12:29
Mesterséges intelligencia, robottechnika-szórakozás

A technológia fejlődésével a mesterséges intelligencia (AI) egyre inkább előtérbe kerül a szórakoztatóiparban. A mesterséges intelligenciát számos módon használják, a videojátékok valósághű környezetének megteremtésétől kezdve a filmek feliratozásáig. Ez a cikk a mesterséges intelligencia szórakoztatóiparban való alkalmazásának néhány módját tárgyalja, és azt, hogy ez hogyan befolyásolja a médiafogyasztásunkat.
A mesterséges intelligencia egyik legmeglepőbb felhasználási módja a szórakoztatóiparban a vizuális effektek (VFX) előállítása. A VFX-et arra használják, hogy valósághű környezetet és karaktereket hozzanak létre a filmekben. Például A Gyűrűk Urában Gollam karakterét is VFX segítségével alkották meg. A mesterséges intelligenciát arra használják, hogy ezeket a valósághű környezeteket és karaktereket a kinézetükre vonatkozó adatok elemzésével valósítsák meg. Ezek az adatok tartalmazhatnak információkat a világításról, a textúrákról és a mozgásról. A mesterséges intelligencia összetett algoritmusok segítségével képes megérteni ezen adatok alapvető összefüggéseit, és elképesztően valósághű képeket készíteni.
A mesterséges intelligenciát filmek feliratozására is használják. Ehhez algoritmusok segítségével elemzik a film szövegét, és meghatározzák a feliratok megfelelő időzítését. Ez a folyamat sokkal egyszerűbb, gyorsabb és pontosabb, mint a feliratgenerálás hagyományos módszerei. Ennek eredményeképpen egyre gyakoribbá válik, hogy a filmek feliratai mesterséges intelligencia által generáltak.

Robottechnika - szórakozás
A mesterséges intelligencia másik felhasználási módja a szórakoztatóiparban a streaming platformokon, például a Netflixen megjelenő személyre szabott ajánlások. A Netflix az AI segítségével személyre szabott ajánlásokat ad a felhasználóknak a nézési szokásaik elemzésével. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók nagyobb valószínűséggel találnak olyan tartalmakat a Netflixen, amelyek tetszenek nekik.
Végül a mesterséges intelligenciát arra is használják, hogy személyre szabott élményt nyújtsanak a nézőknek a filmek és a videojátékok terén. A virtuális valóságot (VR) és a kiterjesztett valóságot (AR) például a videojátékokban alkalmazzák, hogy valósághűbb környezeteket hozzanak létre. A VR-t és az AR-t a filmekben is ígénybe veszik, hogy magával ragadó élményt nyújtsanak a nézőknek.
T.K