2025. 07. 25. - 09:00

A hűség az új aranybánya? Így építenek márkát a kis cégek

A hűség az új aranybánya? Így építenek márkát a kis cégek

A digitális korszakban a személyes kapcsolat és a pontos adat többet érhet, mint egy vagyonokba kerülő technológia.

A magyar kis- és közepes vendéglátóipari vállalkozások gyakran érzik magukat hátrányban a nagy láncokkal szemben,különösen a digitális versenyben. A legfrissebb nemzetközi elemzések, például az MNP 2025-ös tanulmánya szerint, nem a technológia mennyisége, hanem annak céltudatos használata hozza a sikert. Egy jól időzített e-mail kampány, egy digitális hűségprogram vagy egy egyszerűen értelmezhető rendelési adatbázis máris hatalmas előny lehet.
 
A lényeg az adatokban rejlik, nem az alkalmazásokban. Egy külföldi kis étterem például úgy növelte az ebédidős forgalmát 23%-kal, hogy visszanézte a POS rendszerében, mikor vásárolnak a legtöbben, majd előre időzített ajánlatokat küldött a közeli irodaházak dolgozóinak. Nincs szükség egyedi fejlesztésű rendszerekre, csak egy kis odafigyelésre és adatértelmezésre.
 
 
husegprogram_torzs
Nincs pénzed appra? Nem is kell! Így uralhatod a piacot!
 
A digitális hűségprogramok ma már nem a luxus kategóriába tartoznak, hanem alapvető teendők és nem csak a multiknak való. Már elérhetők olyan, előre gyártott platformok, amelyekkel egy helyi pékség is létrehozhat saját „digitális pecsétgyűjtő” megoldást, vagy személyre szabott akciókat kínálhat a visszatérő vendégeknek. Az okosan használt, kis volumenű, célzott kedvezmények jobban megtérülnek, mint a nagy kalapácsos árengedmények.
 
Egy másik, gyakran elfelejtett lehetőség a már létező közösségi és gasztro platformok használata. Egy kis külföldi gluténmentes cukrászda például jelentősen növelte látogatottságát azzal, hogy belépett néhány speciális étrendeket listázó csoportba, így őket fizetett hirdetések nélkül is megtalálták a célcsoportjába tartozó vásárlók.
 
A kkv-knak a végső cél nem az, hogy utolérjék a nagyokat, hanem hogy a saját méretükhöz igazítsák a digitalizációt. Egy jól működő hűségprogram nem csupán forgalmat hoz, hanem adatokon alapuló döntéseket, marketingstratégiát és növeli a cég értékét. A jövő nem csak a grandiózus technológiáké, hanem az okosan alkalmazott, emberközeli megoldásoké is.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.