2025. 07. 30. - 08:20
Mesterséges intelligencia-oktatást vár el a brit felnőttek fele

A mesterséges intelligencia oktatása az iskolai tanterv része kell hogy legyen – így vélekedik ma már a brit felnőttek fele egy friss közvélemény-kutatás szerint.
Nagy szükség lenne a mesterséges intelligencia oktatására a britek fele szerint.
Úgy vélik, a gyerekeket meg kellene tanítani a mesterséges intelligencia megfelelő használatára az iskolában, azonban sokan nem hiszik el, hogy a botok megcsinálják helyettük a házi feladatukat.
Az új közvélemény-kutatást a YouGov készítette a Cambridge University Press and Assessment megbízásából. Ennek alapján az Egyesült Királyság lakóit megosztja, hogyan kellene a mesterséges intelligenciát használni az osztályteremben.
A válaszadók 59 százaléka támogatta, hogy a technológiát a tanárok unalmas adminisztratív feladatokhoz - például óratervezéshez - használják, míg alig egyharmaduk – 31 százalék – azt mondta, nem lelkesedik érte.
De amikor arról volt szó, hogy robotok javítsák a gyerekek feladatait, a legtöbben ellenezték azt. Közel kétharmaduk azt mondta, ez nem lehetséges, s mindössze 27 százalékuk helyeselte a dolgot.
A felmérés arra is rámutatott: a britek nem biztosak abban, hagyni kellene-e, hogy a diákok alkalmazzák a mesterséges intelligenciát a nyelvtan és az írásjelek rendbetételére a kurzusokon - a vélemények e tekintetben élesen megoszlottak.
Jill Duffy, az OCR vizsgabizottság vezérigazgatója szerint az iskoláknak fel kell zárkózniuk a korhoz. Olvasd el: 120 tanulmány bizonyítja, hogy a generatív MI megváltoztatja az oktatást

Mesterséges intelligencia-oktatást vár el a brit felnőttek fele
„A mesterséges intelligencia már jelen van az iskoláinkban és nem tűnik el. Egy összehangolt nemzeti stratégia - melynek finanszírozását biztosítják, hogy egyetlen iskola se maradjon le -, bizalmat épít majd a mesterséges intelligencia átalakító potenciáljában” – fejtette ki. Olvasd el: A Microsoft és az EY forradalmasítja az oktatást
„A közvélemény számára egyértelmű, a tananyagok túl fontosak ahhoz, hogy elveszítsük őket, még a mesterséges intelligencia korában is. Lehetővé teszi számunkra, hogy különböző készségeket teszteljünk és csökkentsük a 16 évesen írt vizsgák intenzív számát” – tette hozzá a szakember.
Elismerte azonban, hogy a technológia komoly kihívást jelent a tanulók értékelésének hagyományos módjára nézve.
„Az oktatási szektornak meg kell találnia a módját, hogy a tananyagokat a mesterséges intelligencia századának megfelelően alakítsa” – mondta Jill Duffy.
B.A.