2023. 09. 08. - 11:00
Mesterséges intelligencia - Már Japán is önvezető kamionokat fejleszt
Összefogott a Toyota és a Daimler autonóm teherautó-technológiák fejlesztéséhez Japánban – ezzel egyre nő az önvezető kamionok terjeszkedése.
Partneri viszonyt alakított ki a Daimler Truck és a Toyota - a japán teherautó-üzletágaik egyesítése érdekében.
„A CASE, azaz Connected / Autonomous & Automated / Shared / Electric technológia, valamint a hidrogénjárművek fejlesztésének és gyártásának felgyorsítása érdekében sok vállalkozás köt szövetséget más autógyártókkal, induló vállalkozásokkal és eredeti berendezésgyártókkal (OEM). Ehhez a tendenciához igazodik a Toyota leányvállalata, a Hino Motors Ltd. és a Daimler tulajdonában lévő Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp. megállapodása, hogy teherautó-üzleteiket egyesítsék Japánban” - mondta el a friss híreket követően Varshini Shetty, a GlobalData autóipari elemzője.
Hozzátette: az üzlet várhatóan mindkét vállalkozás számára lehetővé teszi a CASE-technológiák fejlesztését Japánban, különösen, hogy az ország tavaly törvényt fogadott el, amely lehetővé teszi a 4-es szintű autonóm járművek használatát. Jelenleg is zajlanak egy félautonóm teherautó tesztelései az autópályán. Olvasd el: Mesterséges intelligencia - Indítja az önjáró kamionokat Németország is
Mesterséges intelligencia - Már Japán is önvezető kamionokat fejleszt
A GlobalData becslései szerint 2023 első négy hónapjában a Daimler és a Toyota együttesen 26 076 teherautót adott el leányvállalataikon, a Fuso és a Hino japánon keresztül.
„Az egyesült vállalat a japán teherautó-piac 42 százalékát ellenőrzi majd. Ami a termelést illeti, Japánban a haszongépjárművek gyártása az előrejelzések szerint 2,2 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) fog emelkedni, a 2022-es 233 432 egységről 2030-ra 278 288 darabra” – mondta el Varshini Shetty.
Az eladásokat tekintve a japán teherautó-piac az előrejelzések szerint 2030-ban eléri a 66 431 egységet, 2,3 százalékos növekedési ráta mellett. Olvasd el: Készül az önjáró kamionok következő generációja
Shetty megjegyezte: miután tavaly belekeveredett egy károsanyag-kibocsátási botrányba és a japán kormány az alacsony/nem szén-dioxid-kibocsátású járművek bevezetésére törekedett, a Hino Motors arra kényszerül, hogy alternatív üzemanyag-technológiát fejlesszen ki teherautóihoz.
„A Toyota és a Daimler megállapodás komoly lépést jelent a cég számára ebbe az irányba, amely nemcsak segít kilábalni a károsanyag-kibocsátási botrányból, hanem új identitást is ad a Hino Motorsnak. A partnerség megerősíti lábnyomát a fejlődő teherautó-piacon, a vállalatok közötti tudásátadás pedig gördülékenyebbé teszi a működést” – fogalmazott a GlobalData autóipari elemzője.
L.A.