2022. 09. 15. - 09:00
Mesterséges intelligencia - Készül az önjáró kamionok következő generációja
Két neves vállalat már dolgozik a prototípuson – készül az autonóm teherszállítás következő generációja, mely szintén mesterséges intelligenciát alkalmaz.
Érkeznek az újabb önjáró kamionok - két komoly mobilitási vállalat, a Pepper és a Driveblocks működik együtt, hogy biztosítsa a haszonjárműipar jövőjét.
Céljuk, hogy a villamosított teherautókat automatizált és autonóm vezetési funkciókkal is fel lehessen szerelni egy gyártótól független, utólagos, érzékelőkből, számítógépekből és a hozzájuk tartozó szoftverekből álló megoldással – amelyet 2023 nyarától egy kísérleti ügyfél valós környezetben is tesztel majd.
A Driveblocks induló vállalkozás a németországi Garchingban, München mellett. A cég társalapítója Alexander Wischnewski, ő volt a 2021-es Indy Autonomous Challenge versenycsapat, aBe TUM Autonomous Motorsports csapatvezetője, amely megnyerte az Indianapolis Raceway első IAC (azaz Indy Autonomous Challenge) versenyét. Olvasd el: Vinnék a mesterséges intelligencia-kamionokat, mint a cukrot
Mesterséges intelligencia - Készül az önjáró kamionok következő generációja
A Driveblocks-féle megoldást úgy tervezték, hogy számos alkalmazás biztonságos, gyors és költséghatékony automatizálását tegye lehetővé - a bányászatban, a konténerterminálokban és az autópályákon.
A Pepper az elektromos haszongépjárművek átalakításában tölt be úttörő szerepet. Tapasztalatával és hozzáértésével a vállalat feladata az autonóm hardver integrálása a járműplatformba, valamint az automatizálási szoftver interfészeinek elkészítése a nagy teljesítményű számítógéphez.
A vezetési algoritmusokért a Driveblocks felel – ennek a moduláris és skálázható szoftveres megoldását építik be a prototípusba.
A cél egy olyan megoldás kidolgozása, amely fenntartható és hatékony - miközben javítja a teherautó-flották biztonságos működését is. Olvasd el: Önjáró teherautót mutatott be a Baidu
A Pepper extra eszközt adna a flottaüzemeltetőknek, hogy flottájukat szennyezéstől mentessé, költséghatékonyabbá tegyék s a jövőre való felkészüléshez.
A Driveblocks új technológiájával az automatizált teherautók bizonyos útvonalakon használhatók két logisztikai központ között (ez az úgynevezett "hub-to-hub forgalom"), valamint a depókban. A vezető nélküli rendszer javítja a szállítást és a logisztikát, s csökkenti a költségeket is.
„A Pepperel való együttműködéssel valós körülmények között tesztelhetjük a Driveblocks szoftverplatformot és fontos betekintést nyerhetünk az ebből eredő megtakarításokba és optimalizálási lehetőségekbe” – mondta el Alexander Wischnewski, a Driveblocks technológiai igazgatója és társalapítója.
„A Driveblocks-al egy rendkívül innovatív partner áll az oldalunkon. Az automatizált vezetés különösen a közlekedési ágazatban fejti ki erősségeit – ilyen a folyamatok optimalizálása, a költségmegtakarítás, valamint a vezetés és a közlekedésbiztonság új szintje az emberek és a gépek közötti interakcióban. Számunkra a közös munka az emissziómentes hajtásrendszereink logikus továbbfejlesztése és a jelenleg zajló egyik legizgalmasabb kutatási és fejlesztési projekt” – tette hozzá dr. Matthias Kerler, a Pepper motion GmbH vezetője.
L.A.