2020. 04. 27. - 09:40
Mesterséges intelligencia: kórházban is bizonyítottak a digitális segítők
Egy kaliforniai székhelyű vállalat 2020 februárja óta több mint 100 robotot küldött Kínába, hogy segítsen megküzdeni a koronavírus-járvánnyal. Többségük kórházakba került, ahol komoly segítséget jelentett.
Digitális segítők enyhíthetnek az emberek kiszolgáltatottságán? A kaliforniai székhelyű CloudMinds cég több mint 100 robotot küldött Kínába február óta, melyek többsége kórházakba került – az XR-1-es modellek információkkal látták el a pácienseket és segítettek a látogatók megfelelő osztályra irányításában.
A gépekbe épített mesterséges intelligencia (MI) azt jelenti, hogy ezek a robotok önállóan képesek működni.
A legfrissebb 5G mobilhálózathoz kapcsolódnak, vagyis igen gyorsan reagálnak.
„Az 5G-hálózatok gyors sebessége és széles elérhetősége ideális az XR-1-hez, amely képes beszélni, gesztusokat kifejezni, táncolni és fizikailag is irányítani az embert” – mondta el Karl Zhao, a CloudMinds elnöke.
Mesterséges intelligencia: az XR-1 robot munka közben
A Wuhan-i Wuchang Field Kórház dékánja, Wan Jun szerint a gépek igen hasznosak voltak. „A CloudMinds-robotok érintkezés nélküli működése és megbízhatósága jelentős mértékben támogatott bennünket a nehéz időszakban” – tette hozzá.
Persze, néhány tucat robot nem fog nagy változást hozni a koronavírus csökkentése terén, de jelezheti, hogy mire számíthatunk a jövőben.
A mesterséges intelligencia nagy lépéseket tett előre, olyan feladatok terén, mint a beszéd, amely a digitális segítőket egyre használhatóbbá teszi.
Néhány máshonnan eredő példa is rávilágít erre.
Dr. Anita Montes, az észak-karolinai székhellyel rendelkező nőgyógyász elmondta: a hang-utasításokat fogadó Suki robot órákat takarít meg neki naponta azzal, hogy jegyzeteket készít. „A megfelelő feltérképezés elengedhetetlen a betegek minőségi gondozásához” – tette hozzá.
Úgy véli, a robotok nagyon is sokat segíthetnek az orvosoknak, akik 12 órán át foglalkoznak a betegekkel, majd órákat szánnak még arra is, hogy jegyzeteket készítsenek, feltérképezzék őket – azaz, minden eszköz, amely leveszi a vállukról a terhet és időt takarít meg, igencsak hasznos lehet.
Manapság az emberek digitális asszisztensekkel főként limitált módon találkoznak: így például az Amazon Alexa, vagy az Apple Siri asszisztensén keresztül.
Noha a felhasználásuk növekszik, a digitális segítők piaca napjainkban inkább a szabadidős tevékenységekre korlátozódik – emelte ki Blake Kozak, az Omdia globális technológiai kutató elemzője.
A karanténban levő dolgozók azonban a mesterséges intelligencia-eszközökhöz fordultak segítségért.
A cikket folytatjuk.