2021. 11. 07. - 08:00
Mesterséges intelligencia - Felfedi a takarásban levő gyalogosokat az új technológia

Röntgenként működik az új technológia, amely az okos autók esetében már a takarásban levő, kevésbé észrevehető gyalogosokat és bicikliseket is érzékeli.
Okosabbak lesznek az önjáró autók: egy új technológiának hála, melyet ausztrál kutatók fejlesztettek ki, már a kevésbé észrevehető gyalogosokat és kerékpárosokat is érzékelik.
Lehetővé teszi az autonóm járművek számára, hogy nyomon kövessék az épületek mögött megbúvó, futó gyalogosokat, valamint a nagyobb autók, teherautók és buszok által eltakart bicikliseket.
Az autonóm kocsik igazi korszakváltó technológiát alkalmaznak majd, mellyel a körülöttük lévő világ „látása” is lehetővé válik - beleértve a röntgensugaras látásmód használatát, mely áthatol mindenen, ezért a holttérben lévő gyalogosokat is észleli, ahogyan a gyorsan mozgó járművek mögött, miattuk takarásban levő kerékpárosokat. Olvasd el: Betilthatják 2050-re az ember vezetését?

A takarásban levő gyalogosokat és bicikliseket is érzékeli az új technológia
A projektet az iMOVE Kooperatív Kutatóközpont finanszírozta. A Sydney-i Egyetem Ausztrál Tereprobotikai Központjával, valamint az ausztrál Cohda Wirelesszel működtek együtt, utóbbi összekapcsolt járműmegoldásokat kínál. Eredményeiket a közelmúltban jelentették meg, 3 éves kutatást és fejlesztést követően.
A Cohda kereskedelmi forgalomba hozott technológiákat, melyek alkalmazásai közé tartozik az intelligens közlekedési rendszerek (ITS) feltörekvő és ígéretes technológiája, az úgynevezett kooperatív vagy kollektív észlelés (CP).
A további érzékelőkkel, például kamerákkal és lidarokkal (ITS-állomások) felszerelt út menti ITS információmegosztó egységek segítségével a járművek megoszthatják másokkal, amit „látnak”, a jármű-X (V2X) kommunikáció segítségével. Olvasd el: Mesterséges intelligencia - Hallani tanítják az autókat
Mindez az önjáró autók számára lehetővé teszi, hogy megtaláljanak különféle nézőpontokat.
Az egyetlen rendszerhez való csatlakozás ez érzékelési tartomány jelentős megnövelésével jár, így a járművek olyan dolgokat is láthatnak, melyeket normális esetben nem észlelnének.
Ez a mérföldkő rendkívül előnyös az ember vezette és az autonóm járművek számára egyaránt, s a szakemberek bíznak benne, hogy jelentősen javítja majd a közúti közlekedés hatékonyságát és biztonságát – mondta el Eduardo Nebot professzor, az Ausztrál Terepi Robotikai Központ munkatársa.
L.A.