2022. 11. 07. - 09:45

Mesterséges intelligencia - Éttermi dolgozók helyébe léphetnek a robotok

Mesterséges intelligencia - Éttermi dolgozók helyébe léphetnek a robotok

Az éttermi robotok hamarosan felválthatják a kulcsfontosságú munkákat. A munkaerőhiány és a növekvő költségek ugyanis ebbe az irányba terelik a folyamatokat – állítja egy új jelentés.

Kulcsfontosságú munkákat vehetnek át a robotok és a mesterséges intelligencia az éttermekben.
 
Mivel a munkaerőhiány és a növekvő költségek továbbra is csökkentik a haszonkulcsot, az éttermek az utóbbi években keresik a megoldást, hogyan javíthatnak üzleti modelljükön – az automatizálás pedig egyre inkább életképes megoldásnak tűnik.
 
A lehetőségek végtelenek, a mesterséges intelligencia vezérléstől kezdve a teljes körű szolgáltatást nyújtó főzőrobotokig, ám nem minden szerep helyettesíthető.
 
A Capterra cég végzett 2022-re vonatkozóan éttermi automatizálási felmérést, amely rámutatott: az éttermek vezetőinek több mint fele szerint a „frontvonalon” zajló munka az étteremben könnyen automatizálható a mai technológiával, de egyes szakterületek jelenleg túlmutatnak ezen. Olvasd el: Itt a konyhákon használható mesterséges intelligencia-robot
 
Kulcsfontosságú munkákat vehetnek át a robotok és a mesterséges intelligencia az éttermekben
Kulcsfontosságú munkákat vehetnek át a robotok és a mesterséges intelligencia az éttermekben
 
Az éttermek vezetői úgy vélik, hogy a szakácsokat, menedzsereket és felszolgálókat nem helyettesíthetik robotok.
 
A legtöbb étterem (76 százalék) jelenleg három vagy több működési területen használ automatizálást - és egyetértenek abban, hogy bizonyos szerepkörök jobban automatizálhatók, mint mások.
 
A frontvonal a jövőben problémássá válhat, mivel a legtöbb vezető úgy gondolja, hogy a host-ok, a baristák és a drive-through kezelők könnyen helyettesíthetők. Bizonyos esetekben javítható is a munkájuk az automatizálási technológiával.
 
Abban is nagy az egyetértés ugyanakkor, hogy mely szerepkörök pótolhatatlanok – a legtöbben úgy gondolják, hogy a szakácsoké a legkevésbé automatizálható munkakör. Őket követik a menedzserek, a pincérek és a csaposok.
 
A séf robotok képességei jelenleg még igen korlátozottak - például italok keverése vagy olajsütők üzemeltetése nem oldható meg velük. A menedzserek, a pincérek és a csaposok személyessé teszik a vendégélményt, s olyan egyedi készségeket sajátítanak el, amelyeket a jelenlegi robotizált megoldások nem kínálnak. Olvasd el: Ötcsillagos ételeket főz a robotséf
 
A független éttermek eközben nagyobb hangsúlyt fektetnek az ügyfélszolgálatra és az ételek minőségére. 
 
A gyarapodó éttermeknek gyakran vannak eltérő igényeik, mint a régebbi vállalati láncoknak. A vezetők a legkevésbé helyettesíthetők a láncok, a franchise-ok és az éttermi csoportok esetében, de a független éttermeknél a negyedik helyen állnak, lemaradva a szakácsok, felszolgálók és csaposok mögött.
 
Ez azt jelzi, hogy a független éttermek - különösen ahol van asztali felszolgálás -, nagyobb hangsúlyt fektetnek az emberi érintésre, a szakácsok és a frontvonal személyzete által készített ételek minőségére.
 
„Az éttermek vezetői előtérbe helyezik az emberi érintést, azon szerepek esetében, amelyek közvetlenül részt vesznek a készételek vásárlókhoz való eljuttatásában, miközben az automatizálást megvalósítják a periférikusabb szerepkörökben” – mondta el Molly Burke, a Capterra vezető kiskereskedelmi elemzője.
 
Az automatizálás mindenesetre az éttermek bevételeinek növekedéséhez is vezet.
 
Az alkalmazottak és az étteremtulajdonosok is profitálnak az automatizálási technológiából. A vezetők több mint háromnegyede állítja, hogy alkalmazottai könnyen használhatják éttermük automatizálási eszközeit, s több mint felük szerint a bevételek nőttek az eszközök bevezetése óta.
 
Azon étteremtulajdonosok számára, akik szeretnének befektetni az automatizálásba, ezek nagyszerű értékesítési pontok.
 
Napjainkban szinte minden étterem alkalmaz automatizálási eszközöket házon belüli működése során. Ez magába foglalja a napi konyhai funkciókat, például a készletgazdálkodást, az élelmiszer-előkészítést, az élelmiszer-biztonsági ellenőrzést és a rendelési kapacitást, valamint az adminisztratív területeket, például az alkalmazottak menedzsmentjét és a teljesítményelemzést.
 
A frontvonal automatizálási eszközei a mobil rendelési alkalmazások, a digitális hűségprogramok és az online foglalási szoftverek révén is értéket biztosítanak.
 
 
L.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.

 

gyulai_vafurdo

profight_banner.