2025. 02. 05. - 08:30
Komoly segítség a vásárlók magatartás-elemzésében a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia hatékony eszköz, mellyel a vásárlók viselkedésébe pontos betekintést lehet adni. A vállalatok igen jól járhatnak vele.
A mesterséges intelligencia átalakíthatja a vásárlói magatartás elemzését a vállalkozások számára.
Az új mesterséges intelligencia-eszközök már képesek komplex elemzéseket végezni, amelyek perceken belül pontos betekintést nyújthatnak az ügyfelek számára.
Gépi tanulás segíti az elemzéseket
A gépi tanulási technológia közelmúltbeli fejleményei megváltoztatják azt, ahogyan a vállalkozások az ügyfél-információkat használják.
Az új mesterséges intelligencia által vezérelt eszközöknek minimális műszaki szakértelmet várnak el a végfelhasználóktól, így valamennyi részleg munkatársai közvetlenül elemezhetik az ügyfelek viselkedési mintáit.
Korábban ahhoz, hogy ezen adatokat elérhetővé tegyék az üzleti felhasználók számára, a műszaki csapatoknak számtalan órát kellett eltölteniük az adatok tisztításával – szabványosítani a formátumokat, eltávolítani az ismétlődéseket és konszolidálni a rekordokat.
Például ha egy ügyfél több e-mail címet, különböző telefonszámot vagy fizikai címet használ, hogy vásároljon ugyanattól a kiskereskedőtől, a költési előzményei gyakran töredezetté válnak a különálló profilok között. Olvasd el: A kisvállalkozások új szuperereje a mesterséges intelligencia
Komoly segítség a vásárlók magatartás-elemzésében a mesterséges intelligencia
Ezeknek a technikai csapatoknak manuális kódírásra van szükségük, hogy azonosítsák és egyesítsék az ismétlődéseket.
Gyorsabb elemzés az automatizálás révén
Mesterséges intelligencia nélkül az ügyféladatok elemzésének jelenlegi folyamata jellemzően több manuális lépésből áll.
Az adatmérnökök kódot írnak a változó dátumformátumok szabványosítására, majd a csapatok manuálisan ellenőrzik és egyesítik az ismétlődő ügyfélprofilokat. Az elemzők heteket töltenek azzal, hogy statisztikai modelleket építenek a vásárlási minták előrejelzésére.
Mesterséges intelligencia-vezérelt adatfelhők
Az új, mesterséges intelligencia által vezérelt ügyféladatfelhők a fent említett feladatokat órák, nem pedig hetek alatt képesek elvégezni.
Korábban például egy vezető brit kiskereskedő három adatmérnökének két hétbe telt, hogy azonosítsák legértékesebb vásárlóikat, akik 6 hónapja nem vásároltak. Ez a teendő most egy óra alatt elvégezhető.
Egyszerűsített adathozzáférés
A marketingcsapatok hagyományosan különösen a műszaki kollégákra hagyatkoztak az ügyfelek viselkedése tekintetében.
Egy tipikus forgatókönyv szerint lehetséges, hogy a marketingmenedzsernek azonosítania kell azon ügyfeleket, akik több mint 1000 GBP-t költöttek az elmúlt negyedévben, de az elmúlt 60 napban nem vásároltak.
Korábban ehhez a kérelemhez szükség volt formális adatigénylés írására, egy adatmérnök elérhetőségére várakozásra, arra, hogy a mérnök írjon és teszteljen SQL-lekérdezéseket, majd pedig az eredményeket is át kellett tekinteni és finomítani.
Az új mesterséges intelligencia-eszközökkel ugyanaz a marketingmenedzser az MI-től kérheti, hogy mutassa meg azokat az ügyfeleket, akik az elmúlt negyedévben több mint 1000 GBP-t költöttek, de november óta nem vásároltak - s perceken belül pontos eredményeket kap.
Személyre szabott ügyfélkommunikáció
Az adatokhoz való jobb hozzáférés lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy kommunikációjuk célzottabbá váljon.
Ahelyett, hogy ugyanazt a promóciós e-mailt küldenék több ezer ügyfélnek, a vállalatok a mesterséges intelligencia alkalmazásával tudják azonosítani azokat az ügyfeleket, akik online télikabátokat böngésznek, de még nem vásároltak.
Meg lehet célozni azokat a hűséges ügyfeleket, akik jellemzően szezonális akciók során vásárolnak.
Újra be lehet vonni azokat az ügyfeleket, akik csökkentették vásárlási gyakoriságukat.
Jelentős a mesterséges intelligencia gyakorlati hatása
Az MI gyakorlati hatása kiemelkedő. A széles körű marketingkampányok, például a „20 százalék kedvezmény minden téli viseletre” helyett a kereskedők személyre szabott ajánlatokat küldhetnek.
Ilyen páldául: „Kedves X.Y., a múlt héten megtekintett gyapjúkabát már elérhető az Ön által választott méretben és színben.”
Ahogy ezen rendszerek egyre kifinomultabbak és megfizethetőbbé válnak, alkalmazásuk bővülni fog.
A siker azonban azon múlik, hogy a szervezet képes-e fenntartani az adatok minőségét, illetve képes-e a személyzetet ezen eszközök hatékony használatára képezni. A siker valódi mércéje az lesz, hogy az ügyfelek relevánsabb, időszerűbb kommunikációt kapnak-e, amely valóban megfelel az igényeiknek.
B.A.