2024. 12. 07. - 10:00
A kisvállalkozások új szuperereje: Mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia bevezetése már nemcsak a nagyvállalatok kiváltsága, hanem a kkv-k számára is kézzelfogható versenyelőnyt jelenthet.
A mesterséges intelligencia (MI) alkalmazása sokáig a multinacionális cégek terepe volt, de mára a technológia elérhetőbbé vált a kisebb vállalkozások számára is. A magyar kkv-k például olyan eszközöket vehetnek igénybe, mint az automatizált ügyfélszolgálat, a személyre szabott marketingkampányok és az előrejelző elemzések. Ezek az eszközök nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem időt és pénzt is megtakaríthatnak.
A mesterséges intelligencia különösen hasznos lehet az ügyfélszolgálatban, ahol chatbotok válaszolhatnak a gyakran ismételt kérdésekre, míg a komplexebb problémákat továbbra is emberi ügyintézők kezelik. Ez a megoldás nemcsak gyorsabbá teszi az ügyintézést, hanem a munkatársak terhelését is csökkenti.
Számtalan dolgot képesek automatizálni a magyar cégek a mesterséges intelligencia segítségével
Az automatizáció az adminisztratív folyamatokban is megkönnyítheti a kkv-k életét. Az MI-alapú szoftverek például képesek automatikusan feldolgozni a számlákat, nyomon követni a készleteket vagy kezelni a pénzügyi tranzakciókat. Ezáltal a vállalkozások kevesebb hibát vétenek és több időt fordíthatnak a legfontosabb stratégiai döntésekre.
A mesterséges intelligencia alkalmazása azonban nemcsak technológiai, hanem kulturális változást is igényel. A siker érdekében a vezetőknek és az alkalmazottaknak is meg kell érteniük a technológia működését, és késznek kell lenniük az új eszközök használatára.
CS.SZ.