Élethűbbé varázsolhatja a játékok karaktereit a mesterséges intelligencia

Minden videojátékban van az a pillanat, amikor a karakter olyasmit tesz, amire még a sokat látott gamerek is felvonhatják a szemöldöküket. Például egy rosszfiú, akit épp most terített le egy lövedék, a földre esik, majd hirtelen elkezd úgy csapkodni a karjaival, mint egy rongybaba. De hasonló játékélmény-romboló jelenség lehet az is, ha a szereplő túl mereven mozog, amikor beszáll egy járműbe, vagy kiszáll belőle.
Az Electronic Arts egyike azoknak a cégeknek, amelyek a mesterséges intelligenciához kívánnak fordulni, hogy segítsenek megoldani az ilyen jellegű problémákat. A játékóriás nemrég a Siggraph számítógépes grafikai konferencián számolt be legújabb kutatásairól, és bemutatta új számítógépes programjait is, amelyeket azért készített, hogy a sportjátékok szereplői élethűbben mozogjanak.
A Neural Animation Layering for Synthesizing Martial Arts Movements (Neurális animációs rétegzés a harcművészeti mozgások szintetizálásához) elnevezésű kutatási videóbemutató olyan mesterséges intelligenciaprogramok eredményeit mutatta be, amelyek segítségével a karakterek valósághűen tudnak ugrani vagy ütni.
Mesterséges intelligenciával válhatnak élvezetesebbé és látványosabbá a játékok
Általában a fejlesztőknek kell definiálniuk azt, hogy egy karakter egyik pillanatról a másikra hogyan teljesítsen, az EA új technikái viszont úgy tudnak realisztikus karaktereket létrehozni, hogy az animátorok munkája a töredékére csökkenhet.
"A dolgok, amelyeket kutatunk, leginkább ennek a realisztikus animációnak a létrehozására összpontosítanak" - mondta Sebastian Starke, az EA kutatója egy interjúban.
Ma már egyébként az élethűség fokozására a játékkészítőknek számos eszköz áll rendelkezésükre, mint például a fotogrammetria, amely segít a részletes fényképeket interaktív helyszínekké és tárgyakká alakítani. A játékkészítők a hollywoodi stúdiókhoz hasonló mozgásrögzítési technológiát is használnak, ez pedig a színészek arckifejezéseinek és mozdulatainak újrateremtésében nyújt segítséget.
A kutatáson túl az EA a mesterséges intelligencia felé fordult, hogy videojátékait közelebb hozza a valósághoz, így például a legújabb focis játék, az október 1-jén megjelenő FIFA 22 egy HyperMotion nevű technológiát is tartalmaz. Ez a funkció két 11 játékosból álló, mozgásrögzítő ruhát viselő csapat meccseiről gyűjtött adatokat, melyeket aztán egy számítógépes programba tápláltak, végeredményben pedig több mint 4000 új animáció készült a labdákat rúgó és a pályán egyedi módon mozgó játékosokról.
Következő lépésként az Electronic Arts arra szeretné megtanítani a mesterséges intelligenciát, hogy azonosítani tudja a mozgásrögzítési adatokat filmekből vagy videókból is. Ezáltal nem lenne szükség a mozgásrögzítő ruhákra és a színészekre rögzített érzékelők adathalmazaira sem, így még egyszerűbb lenne extra látványos hatást elérni.
V.V.