2019. 09. 10. - 00:00

Kell egy biztos pont – A lokáció jelentősége az üzleti életben

Kell egy biztos pont – A lokáció jelentősége az üzleti életben
Sokan alábecsülik, mennyire fontos megválasztani a vállalkozásunk helyszínét.
A cikket a Spaces és a Regus irodaközpontok (IWG Group) támogatták.
 
Az üzlet lokációja nem csak a partnereink miatt fontos, de képes megtartani a munkaerőt, illetve új tehetségeket is vonz. Sőt, nagyban hozzájárul a márka megítéléséhez, így a sikerességéhez is. 
 
Ha például egy vállalkozás egy város – gazdaságilag és kulturálisan is – kiemelt részén fekszik, ez magán a branden is „nyomot hagy”, számtalan kutatás kimutatta már, hogy egy üzlet elhelyezkedése a siker egyik legfontosabb záloga. 
 
Főleg a kisebb, 9 főnél kevesebb embert foglalkoztató cégek működésére gyakorolja a legnagyobb hatást, ezen vállalkozások esetében sokszor maga a jövő múlhat azon, hogy hol van a székhelyük, hisz számukra minden fillér számít, hogy életben tartsák magukat vagy növekedjenek. Az éttermek esetében könnyen lemérhető ez a hatékonyság.  Az étel minősége, kiszolgálás, ár stb. is sokat számít, de egy jó elhelyezkedéssel rangot tud szerezni egy étterem, lesznek olyan vendégek, amelyek csak a környék miatt járnak vissza – ebből pedig a tulajdonos profitál.De mégis, hogyan válasszunk helyszínt?
 
Szerencsés, ha a tervezéskor, az alapításkor vagy a tevékenység elkezdése előtt meghatározzuk, hol is lesz a székhelyünk. A brand megítélése szempontjából is fontos az elhelyezkedés, de ezzel párhuzamosan fel kell mérni, van-e igény a szolgáltatásunra az adott helyen. Érdemes piackutatást végezni a helyszín kiválasztása előtt, illetve fel kell mérni, az adott helyen való működés milyen költségekkel jár, mi fér bele a vállalkozásunkba és mi nem.
 
Például: hiába működünk a város egy forgalmas pontján, ha ezzel magasabb bérleti díjat is kapunk a nyakunkba. A tulajdonosoknak meg kell találniuk az egyensúlyt a forgalmas városrészek és a tervezett hely költségei között. Ezt szintén előzetes kutatásokkal lehet optimalizálni.
 
De vannak más tényezők is, amelyek nagyban meghatározzák a helyszínválasztást. A környéken található szolgáltatások, kiemelten például a parkolóhelyek vonzóak tudnak lenni egy ügyfél számára. A partnerünk velünk akar tárgyalni, nem pedig bolyongani szeretne, így felméri a környék infrastruktúráját, illetve a vállalkozás lehetőségeit, széles sávú internettel vagy akár csak ingyen narancslével is rengeteg „plusz pontot” lehet szerezni.
 
Lényeges, hogy az üzletfelek könnyen elérjenek minket és jól is érezzék magukat nálunk, de hasonlóan fontos az is, hogy az alkalmazottak ne stresszeljenek, mert nehezen megközelíthető a munkahely, nem tudnak egy jót ebédelni a közelben, vagy, ha nincs elég parkoló, estleg kiépített bicikliút.
 
Ezek a jelenlegi munkatársak mellett a jövő tehetségeinek hozzáállását is befolyásolják. Munkából talán több van, mint ideális környezetből, így egy pályázó a munkahely fizikai adottságai alapján i megválogathatja a munkahelyét. Rossz érzés csak azért lecsúszni egy tehetségről, mert szerencsétlenül választottuk meg a vállalkozásunk helyszínét.
 
A fentiekből következik, hogy hiába spórol a költségeken egy vállalkozás azzal, hogy egy város kevésbé frekventál helyére költözik, ha ügyfelet veszít el a rossz lokáció miatt. Érdemes egy picit jobban a zsebbe nyúlni, ha ezzel hosszútávon ügyfelet nyerünk, azaz biztosítjuk vállalkozásunk életképességét.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.