2022. 08. 30. - 08:08
Virtuális tükrök - Így könnyű a sminkelés
A szépségipari nagy márkák a csúcstechnológiákhoz fordulnak, hogy az élvonalban maradjanak. Különösen a mesterséges intelligencia van nagy hatással arra, miként próbálhatják ki a fogyasztók a szépségápolási termékeket.
A szépségiparban a mesterséges intelligenciát többek között a kiterjesztett valóságon keresztül használják. Ennek lényege, hogy a valós világot digitális elemekkel egészítik ki és ezt a szépségiparban már nagyszerűen alkalmazzák.
Olyan márkák például, mint a L'Oréal, virtuális tükröket dobtak piacra, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy valós időben próbálhassák ki a kozmetikai termékeket.
Ezek a tükrök MI-algoritmusokat használnak arra, hogy a kamera segítségével a fókuszpontok alapján azonosítsák a felhasználó arcát, majd a kiterjesztett valóság segítségével a sminkképeket a kapott körülményekhez igazítják és az arcvonások felé pozícionálják.
Ezáltal a fogyasztók reális képet kapnak arról, hogy egy termék hogyan fog rajtuk kinézni és segít nekik abban, hogy tájékozottabb döntést hozzanak arról, hogy milyen termékeket szeretnének vásárolni.
A virtuális tükör segít eldönteni, hogy melyik a megfelelő smink
A mesterséges intelligencia másik felhasználási módja a szépségiparban a gépi tanulás. Ez egy olyan folyamat, amelynek során a számítógépek az adatok elemzésével megtanulják, hogyan tegyenek meg dolgokat önmaguktól.
Ezt a szépségiparban arra lehet használni, hogy személyre szabott termékajánlásokat készítsenek olyan tényezők alapján, mint az életkor, a bőrtípus és a hajszín.
A L'Oréal például kifejlesztett egy My UV Patch nevű alkalmazást, amely gépi tanulási algoritmusok segítségével személyre szabott napvédelmi tanácsokat ad a felhasználóknak.
Összességében egyértelmű, hogy a mesterséges intelligencia jelentős hatással van a szépségiparra. Képessége, hogy javítja és személyre szabja a vásárlási élményt a fogyasztók számára, valószínűleg a márkák nagyobb forgalmát és összességében elégedettebb vásárlókat eredményez.
H.A.