2022. 08. 16. - 15:31
Mesterséges intelligenciát használ a Sephora
A Sephora kozmetikai kiskereskedő régóta ismert a technológia innovatív alkalmazásáról és ez alól a legújabb kitörése a kiterjesztett valóság és a mesterséges intelligencia (MI) terén sem kivétel.
A Sephora virtuális rúzsasszisztenseket használ üzleteiben, és az ehhez hasonló interaktív eszközök lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy kísérletezzenek a legújabb sminkelési trendekkel.
Emellett a kozmetikai kiskereskedő adatvezérelt technológiákat használ a mobilalkalmazás funkcióinak folyamatos fejlesztésére. Az alkalmazás például most számos új frissítést és kiegészítést kínál, köztük egy virtuális művész funkciót, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy kipróbáljanak új sminkeket.
Az alkalmazás természetes nyelvi feldolgozást, gépi tanulást és számítógépes látást is alkalmaz, hogy a vásárlók számára ne legyen szakadék az online és offline élmény között.
A vásárlók az MI segítségével kipróbálhatják, hogy illik-e hozzájuk az adott smink
A Sephora mesterséges intelligenciával elért sikere nem kis részben annak köszönhető, hogy a Sephora elkötelezte magát amellett, hogy a vásárlói adatokat a továbbfejlesztett szépségápolási élmény megteremtésére használja fel.
A vállalat a termékpreferenciáktól kezdve a vásárlási szokásokig mindenről adatokat gyűjt, ezeket az adatokat olyan előrejelző modellek kifejlesztésére használja, amelyek az egyéni vásárlói igények alapján tudnak termékeket javasolni.
Végső soron a Sephora mesterséges intelligenciával elért sikere a fogyasztói viselkedés megértésének képességén múlik. A kiterjesztett valóság és az MI erejét kihasználva a vállalat képes olyan magával ragadó vásárlási élményt nyújtani, amely megfelel a modern fogyasztók igényeinek.
H.A.