2025. 04. 19. - 10:00

Soft MI: az új fogalom a céges technológia világában

Soft MI: az új fogalom a céges technológia világában

A mesterséges intelligencia most már nemcsak számol, hanem gondolkodik. Az úgynevezett „soft MI” elterjedése radikálisan átalakíthatja, hogyan működnek a kisvállalkozások a mindennapokban.

A mesterséges intelligencia fejlődése egy ideje már nemcsak az erőről, hanem a finomságról szól. Az úgynevezett „soft MI” kifejezés olyan algoritmusokat takar, amelyek nem óriási adathalmazok feldolgozására törekednek, hanem arra, hogy rugalmasan, kontextusban, emberi módon értelmezzék a világot. Ezek az eszközök nemcsak pontosak, hanem meglepően empatikusak is, legalábbis a döntéshozatal szempontjából. Bár a technológia még nem éri el az általános emberi intelligenciát, már most is érdemi változásokat hozhat a vállalati működésbe.
 
Képzeljünk el egy ügyfélszolgálatot, ahol a mesterséges intelligencia nemcsak a kulcsszavakra reagál, hanem megérti az ügyfél hangulatát, alkalmazkodik a panasz stílusához  és akár kompromisszumokat is javasol.
 
A soft MI képes árnyalt döntéseket hozni bizonytalan helyzetekben, például akkor, ha egy vásárló jogosan reklamál, de nem egyértelmű, mi a legjobb megoldás. Ezek a rendszerek fokozatosan tanulnak a visszajelzésekből, így egy magyar webshopban hamarabb tudják, mikor jobb egy ajándékutalvány, mint egy visszatérítés.
 
 
soft_mi_torzs
A soft MI akár érezni is képes lehet, ez pedig óriási előrelépés
 
A logisztikában és készletgazdálkodásban is forradalmi lehetőségek rejlenek. A soft MI nemcsak a múltbéli rendelések alapján ajánl, hanem figyelembe veszi a szezonalitást, a vásárlók aktuális viselkedését és a piaci trendeket is. Ez lehetővé teszi a kkv-k számára, hogy minimális készlettel működjenek, mégis azonnal reagáljanak a változó keresletre, kevesebb pazarlással és alacsonyabb raktározási költséggel.
 
A kreatív iparágakban pedig már most is jelen van ez a típusú mesterséges intelligencia. Gondoljunk csak a grafikai tervező eszközökre, amelyek nem sablonos megoldásokat dobnak fel, hanem a márka stílusához illeszkedő, egyedi javaslatokat tesznek. A soft MI már képes „érzékelni”, hogy egy cég inkább bohókás vagy elegáns kommunikációt folytat, és ehhez szabja az arculati elemeket.
 
A jövő vállalkozásai nem a legerősebb mesterséges intelligencia-modellekre támaszkodnak majd, hanem a legérzékenyebbekre. Azokra, amelyek képesek dönteni, kételkedni, értelmezni, érezni és tanulni. A soft MI lehet az a technológiai partner, amely nem leváltja az embert, hanem kiegészíti, és ebben rejlik az igazi ereje.
 
 
CS.SZ.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.