2023. 06. 02. - 10:00
Marketing - Adatgyűjtést és személyre szabott élményt hoznak a robotok
Hogyan fejleszthetik a robotok a marketinget és a különféle eseményeket? Sok függ attól, mi a marketing- és rendezvénykampány célja és kontextusa. A robotok adatgyűjtésre és az élmény személyreszabására is használhatók.
Számos terület igyekszik manapság kihasználni a robotokban rejlő lehetőségeket. Különösen, hogy valóban sokféle módon nyújthatnak segítséget – például a marketing terén is.
A robotok részt vehetnek a marketing és az események fejlesztésében – ahhoz, hogy alkalmazzuk őket, lényeges a marketing- illetve a rendezvénykapmány célja és kontextusa.
Cikkünk első részében az első öt tippről esett szó a robotok alkalmazását illetően. Lássuk azonban, mi mindenben segíthetnek még.
1.Az élmény személyre szabása: alkalmazhatunk robotokat az élmény személyre szabásához, minden résztvevő vagy ügyfél esetében.
Egy chatbot adhat személyre szabott ajánlásokat az egyéni preferenciák alapján, egy humanoid robot pedig név szerint köszöntheti a jelenlevőket.
Marketing - Adatgyűjtést és személyre szabott élményt hoznak a robotok
2.Robotok adatgyűjtéshez: a robotok segítségével gyűjthetünk adatokat a résztvevőkről vagy ügyfelekről. Ilyenek a demográfiai adatok vagy a vásárlási előzmények. Ezek az információk felhasználhatók jövőbeli marketing- vagy értékesítési stratégiákhoz.
3.A kiterjesztett valóság beépítése: fokozhatjuk az élményt a kiterjesztett valóság (AR) technológiájával, melyhez szintén használhatunk robotokat. Például egy robot kivetítheti egy termék vagy szolgáltatás AR-kijelzőjét, s ezzel lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy virtuális környezetben kommunikáljanak vele.
4.Keltsük fel az izgalom érzését: alkalmazzunk robotokat az izgalomkeltéshez. Legyen ott az eseményünkön vagy vegyen részt a kampányunkban. Egy méretesebb humanoid robotot el lehet helyezni a rendezvény bejáratához, hogy felhívja magára a figyelmet. Az embereket általában felvillanyozzák az efféle újdonságok.
5.A robot együttműködést segít elő az influenszerekkel: társuljunk közösségi média influenszerekkel vagy iparági szakértőkkel, hogy bemutassuk robot-vezérlésű kampányunkat. Ez segíthet abban, hogy jobban észrevegyenek minket és a szélesebb közönség eléréséért is sokat tesz.
A robotok marketing-célú vagy rendezvényeken történő használata akkor a legjobb, ha annak megvan a világos célja.
Válasszuk ki a megfelelő robotot - lebilincselő élményt tervez, népszerűsít a közösségi médián keresztül, méri az eredményeket a jövőbeli kampányok javítása érdekében. Ezen további ötletek beépítésével igazán emlékezetes és hatékony robotvezérelt marketing- vagy rendezvénykampányt hozhatunk létre vállalkozásunkban.
L.A.