2025. 02. 13. - 08:00
Amerikai minta: MI-stratégiák, amelyeket a magyar kkv-knak is érdemes követni
![Amerikai minta: MI-stratégiák, amelyeket a magyar kkv-knak is érdemes követni](/upload/2025/Februar/kkv_utah_magyar_Nyito.jpg)
Az amerikai Utah állam kisvállalkozásai egyre nagyobb mértékben támaszkodnak a mesterséges intelligenciára – és Magyarországon is rengeteg lehetőség rejlik a technológia alkalmazásában.
Az amerikai Utah államban a kisvállalkozások egyre többet fektetnek a mesterséges intelligenciába (MI) és az eredmények magukért beszélnek. A mesterséges intelligencia segíti a marketinget, az ügyfélszolgálatot, sőt még az írókat is, ez a hullám pedig Magyarországra is begyűrűzhet.
Az egyik úttörő példa az Izzard Ink Publishing, egy Salt Lake City-ben található kiadó cég, amely a mesterséges intelligencia segítségével elemzi és javítja a kéziratokat. A technológia nem helyettesíti a szerkesztőket, de segít azonosítani a problémás részeket, gyorsítva ezzel a kiadási folyamatot. Ez az ötlet a magyar kiadók és tartalomkészítők számára is inspiráló lehet.
![kkv_utah_magyar_torzs](https://www.nice.hu/upload/2025/Februar/kkv_utah_magyar_torzs.jpg)
Rengeteg példából tanulhatunk, hogy miként lehet a mesterséges intelligenciával növelni a hatékonyságot és az eladást
A mesterséges intelligenciát egyre több kisvállalkozás használja. Egy friss Goldman Sachs-felmérés szerint az amerikai kkv-k 58 százaléka tervez a mesterséges intelligenciába fektetni a közeljövőben. A cél egyszerű: növelni a hatékonyságot, csökkenteni a költségeket és jobb ügyfélélményt nyújtani, mint eddig.
Magyarországon is egyre több lehetőség és példa van a mesterséges intelligencia bevezetésére. Egy kis marketing cég például automatizált MI-hirdetésekkel növelheti a kampányai hatékonyságát, míg egy webáruház chatbotokat használhat a vásárlók gyorsabb kiszolgálására.
Ahhoz, hogy a magyar kkv-k is versenyképesek maradjanak, érdemes tanulni a külföldi példákból. Fontos megérteni a cégeknek, hogy a mesterséges intelligencia már nem a jövő, hanem a jelen – és aki időben lép, az komoly előnyre tehet szert a piacon.
Ha haladunk a korral, akkor a mesterséges intelligencia nem veszi el a munkahelyeket, hanem átalakítja az üzleti modelleket. A kérdés csak az: ki mikor kezd el profitálni belőle?
CS.SZ.