2025. 04. 17. - 08:00
Már érzelmileg is támogat a generatív mesterséges intelligencia?

Miközben a sokan mér életvezetésre, önismeretre és érzelmi támogatásra használják a generatív mesterséges intelligenciát, vannak olyanok, akik még ki sem próbálták.
Friss kutatás mutatta ki, hogy a generatív mesterséges intelligencia leggyakoribb felhasználási területei már régen nem a produktivitás köré csoportosulnak, hanem a személyes jólét köré. Terápia, életvezetés, önismeret – ezek dominálják a generatív mesterséges intelligencia top 100-as listáját. A marketing? A lista legalján kullog. A reklámszövegírás a 64., a blogbejegyzések írása a 97., a közösségi média-szövegek a 98., a rendszerszintű marketing automatizálás pedig a 99. helyet kapta.
A Marc Zao-Sanders által publikált kutatás szerint a generatív mesterséges intelligencia felhasználása látványosan érzelmi irányba tolódott. Az emberek nem gépeket akarnak, hanem társakat, akik segítenek eligazodni az életben, szervezni a feladataikat, vagy épp megtalálni a "nagy miértet". Ez a felismerés ellentmond sok szakértő korábbi elképzelésének, akik azt hitték, a technológiai területeken robban majd be elsőként a generatív mesterséges intelligencia. Ehelyett a gép most a lelkünkhöz beszél, nem a termékeinkhez.

Egyre szélesebb a generatív mesterséges intelligencia felhasználási területe
A marketingesek számára ez egyértelmű lehetőséget jelent. A legnépszerűbb felhasználások mintájára olyan marketing eszközöket kellene fejleszteni, amelyek személyesek, empatikusak, segítőkészek, tehát nem csak hatékonyak. Ahelyett, hogy a generatív mesterséges intelligenciát pusztán tartalom gyártásra használnánk, érdemesebb lenne beépíteni az ötletelésbe, a workflow-k szervezésébe, vagy éppen az ügyfelek problémáinak empatikus feltérképezésébe.
A kutatás azt is megmutatta, hogy az emberek egyre jobb promptokat írnak és egyre tisztábban látják a generatív mesterséges intelligencia korlátait. Ez azt jelenti, hogy már nem lehet általános, sablonos ígéretekkel eladni egy marketinges mesterséges intelligencia-eszközt. A felhasználók tanulnak és intelligensebb partnert várnak el. Egy interjúalany például arról számolt be, hogy a generatív mesterséges intelligenciát használja iparági fájdalompontok feltérképezésére, majd tanítja arra, mit árul és személyre szabott e-maileket és prezentációkat készíttet vele. Ez a jövő.
A tanulság egyértelmű: a marketingeseknek nem kell attól félniük, hogy lemaradtak, hiszen a legtöbben még el sem indultak. De most van itt az idő, hogy tanuljanak a valódi, sikeres generatív mesterséges intelligencia-alkalmazásokból.
CS.SZ.