2025. 11. 07. - 08:00

Idén már érzelmi szinten is hitelesebb a Coca Cola generatív MI karácsonyi reklámja

Idén már érzelmi szinten is hitelesebb a Coca Cola generatív MI karácsonyi reklámja

A Coca-Cola új karácsonyi reklámja ismét generatív mesterséges intelligenciával készült és a technológia fejlődésének köszönhetően most már jobban egyesíti a hagyományt és az innovációt.

Egy évvel ezelőtt a Coca-Cola nagy visszhangot keltett, amikor mesterséges intelligenciával készült karácsonyi reklámját a kreatív szakma vegyesen fogadta. Idén a vállalat ismét a generatív mesterséges intelligenciával készítette el a karácsonyi reklámját. Az új ünnepi reklámfilm a The Hollywood Reporter beszámolója szerint nemcsak technológiai bravúr, hanem érzelmi mestermű is lett. A Los Angeles-i Secret Level stúdióval közösen készült kampányban a legendás karácsonyi kamionok visszatérnek, de most egy teljesen új világban: egy olyan univerzumban, ahol állatok, fények és a generatív mesterséges intelligencia által életre keltett varázslat dominál.
 
Pratik Thakar, a Coca-Cola globális mesterséges intelligencia-vezetője szerint a különbség hatalmas 2024-hez képest. Tavaly az emberek a mesterséges intelligencia fejlettségét kritizálták, idén viszont sokkal jobb lett a minőség. A reklám egyetlen emberi karaktere a klasszikus Mikulás, akit Haddon Sundblom eredeti festményei alapján generáltak újra, a cég tulajdonában lévő archív képekből. A többi szereplő szerethető és közkedvelt állatokból áll: jegesmedvék, fókák, pandák és pingvinek, akik a világ különböző tájain nézik a karácsonyi kamionok felvonulását.
 
 
gmi_Coca_cola_torzs
Megérkezett a Coca-Cola generatív mesterséges intelligenciával készült 2025-ös karácsonyi reklámja
 
A generatív mesterséges intelligencia ezúttal nemcsak technológiai kísérlet, hanem művészi eszköz is. A Secret Level kreatív igazgatója, Jason Zada körülírta, hogy a legnagyobb dicséret, amit kaphatnak, az az, ha valaki azt mondja, nem is látszik, hogy a generatív mesterséges intelligencia készítette. A cél az volt, hogy a reklám ne hideg és digitális, hanem meleg és emberi legyen, még ha a pixelek mögött algoritmusok is dolgoznak. A The Hollywood Reporter szerint ez a projekt mérföldkő a mesterséges intelligencia által generált mozgóképek fejlődésében, hiszen először sikerült elérni, hogy egy ilyen spot érzelmi szinten is hiteles legyen.
 
A technológia gyors fejlődése lehetővé tette, hogy a generatív mesterséges intelligencia olyan részletességgel és kifejezőerővel jelenítse meg az állatok arcát, ami korábban elképzelhetetlen volt. Míg tavaly a mesterséges intelligencia még küzdött az emberi arckifejezések reprodukálásával, addig ma már képes hitelesen közvetíteni a meglepetést, az örömöt és a karácsony varázsát. Zada szerint a generatív mesterséges intelligencia nem elvette a kreatív szakemberek munkáját, hanem megsokszorozta a lehetőségeiket.
 
A Coca-Cola új reklámja nemcsak a technológia diadala, hanem egy kulturális üzenet is: a generatív mesterséges intelligencia nem az emberi melegség ellentéte, hanem annak új formája lehet. A vörös kamionok és a legendás Mikulás most egy új generáció számára élednek újjá, ugyan generatív mesterséges intelligenciával, de nagyon is emberi szívvel. 
 
 
CS.SZ.
 
(Képeink illusztrációk.)

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.