2025. 01. 27. - 09:25

Ezt teszi majd a generatív mesterséges intelligencia a kozmetikumokkal

Ezt teszi majd a generatív mesterséges intelligencia a kozmetikumokkal

Két vállalatóriás generatív mesterséges intelligenciát vetne be a kozmetikumok készítésében, amelyet több okból szeretnének használni, s ez nemcsak az energiacsökkentés.

Két neves vállalat jelentette be a közelmúltban, hogy élni kíván a generatív mesterséges intelligencia erejével.
 
Az IBM és a L'Oréal egyesíti erőit egy új, egyedi mesterséges intelligencia-alapú modell kifejlesztésére – ezzel a kozmetikai óriás javíthat a fenntartható nyersanyagok felhasználásán, valamint csökkenteni tuaj az energia- és az anyagpazarlást.
 
Első GMI-modell a szépségiparban
 
A GMI-modell, amely az IBM szerint első lesz a szépségiparban, a vállalat generatív mesterséges intelligencia-technológiájával készül és a L'Oréal - kozmetikai termékek kialakításával kapcsolatos - adataival táplálják.
 
A rendszer nagyszámú készítményt és komponens adatpontot alkalmazna az új termékek összeállításának felgyorsítására, a meglévő kozmetikumok újraformálására és a méretezett gyártás optimalizálására. Olvasd el: Virtuális sminkpróbák, avagy hogyan használja a szépségipar a mesterséges intelligenciát
 
Generatív mesterséges intelligenciát vetnek be a kozmetikumok készítésében
Generatív mesterséges intelligenciát vetnek be a kozmetikumok készítésében
 
A L'Oréal kozmetikai tudományban szerzett szakértelmének és az IBM mesterséges intelligencia technológiáinak ötvözésével a vállalatok állításuk szerint „olyan jövőt nyitnak meg, melyben a tudomány és a technológia tájékozódhat és ami segíthet előnyben részesíteni az ökológiailag felelős és innovatív megoldásokat”.
 
Többezer kutató használja majd a modelleket
 
Az új eszközök a következő években jobban felkészítenék a L'Oréal 4 ezer kutatóját, szerte a világon.
 
Az IBM elmondása szerint a GMI segíthet a vállalatnak célja elérésében is, nevezetesen, hogy 2030-ig a legtöbb termékformula bio-eredetű anyagokon és/vagy a körforgásos gazdaságon alapuljon.
 
Ez része azon tervének, hogy késztermékenként 50 százalékkal mérsékelje az üvegházhatású gázok kibocsátását minden körben.
 
A vállalat digitális átalakítási programjának részeként az együttműködés kiterjeszti a L'Oréal innovációs és reformulációs folyamatának sebességét és mértékét – mondta el Stéphane Ortiz, a L'Oréal Research and Innovation innovációs és termékfejlesztési vezetője.
 
Matthieu Cassier, a vállalat átalakítási és digitális igazgatója szerint az IBM-mel kötött szövetség új, izgalmas korszakot jelent innovációs és fejlesztési folyamatuk számára.
 
A vállalatok közös munkája növelheti a L'Oréal kreativitását új kozmetikai készítmények felkutatásában, amelyek átalakítják a szépségipar egészét.
 
„Az IBM-nél hiszünk a célirányosan épített, testreszabott mesterséges intelligencia erejében, amely elősegíti a vállalkozások átalakítását” - mondta Alessandro Curioni, az IBM munkatársa, az európai és afrikai régió alelnöke, az IBM Research Zurich igazgatója.
 
Az IBM egyébként úttörőnek számít az alapmodellek nyelven kívüli alkalmazásaiban - olyan területeken, mint a kémia, idősorok és térinformatikai modalitások.
 
 
B.A.

Hírlevél feliratkozás

Kérjük, add meg adataidat a hírlevélre történő feliratkozáshoz! A megadott adatokat bizalmasan kezeljük, azokat harmadik félnek át nem adjuk.