2023. 03. 28. - 10:00
Virtuális sminkpróbák – Avagy hogyan használja a szépségipar a mesterséges intelligenciát?
A koronavírus-járvány komoly változásokat hozott a szépségiparban is. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás sietett a segítségére. De hogyan?
A szépség- és kozmetikai ipar az egyik leggyorsabban fejlődő piac volt – a koronavírus-járvány kitöréséig.
A számok beszédesek: 2017-ben a szépségipar bevétele 474.179 millió dollár volt, a Statista szakértői azt jósolták, hogy a szépségipar 2023-ban eléri az 571.696 dolláros piaci értéket.
Beütött azonban a pandémia. 2020-ban a szépségipar bevételét 483.338 millió dollárra becsülték, szemben a 2019-es 504.501 millió dollárossal.
A Covid-19 okozta problémákkal a szépségiparban ekkor az 5 legjobb mesterséges intelligencia és gépi tanulási alkalmazás nézett szembe.
Virtuális sminkpróbák – Avagy hogyan használja a szépségipar a mesterséges intelligenciát?
Az elmúlt években az MI algoritmusok és a gépi tanulás is begyűrűzött a szépség- és kozmetikai iparba. Szakértők 2022-re ebben az iparban a mesterséges intelligenciára fordított kiadások 7,3 milliárd dollárra emelkedését jósolták.
De mely MI-alkalmazásokat használják elsősorban? Íme 5 fő szépségápolási mesterséges intelligencia alkalmazás, amelyet a kozmetikai márkák alkalmaznak.
-Kiterjesztett valóság alkalmazások a virtuális smink kipróbálásához
-Dinamikus tartalom-személyre szabás
-Hangos asszisztens termékajánláshoz
-MI-alapú szépségápolási termékek keresése
-Kereslet- és kínálatelőrejelző eszközök.
Az olyan jól ismert márkák, mint a Coty és a Shiseido, elsők között kezdték kihasználni a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulási technológiákat, hogy alkalmazkodjanak az „új normálishoz”hoz és fenntartsák az ügyfelek elkötelezettségét.
De mit is jelentenek ezek pontosan?
1.Kiterjesztett valóság a virtuális kipróbáláshoz
A kiterjesztett valóság egy technológia, mely lehetővé teszi virtuális képek hozzáadását a valós fényképekhez. A kiterjesztett valóság technológia az Instagram és a Snapchat szűrőit is támogatja. De hogyan működik az AR?
Az intelligens algoritmus 100 fókuszpont elemzésével érzékeli a vásárló arcát, hogy megtalálja az arc határait.
Az MI algoritmus elemzi az arc jellemzői körüli adatpontokat, hogy feltérképezze az arcra felvitt sminket.
Az AR az arc méretéhez igazítja a digitális objektumokat és ráviszi őket egy fényképre vagy videóra, így a mesterséges tárgyak tökéletesen illeszkednek.
A szépségápolási termékek és a bőrápolás terén a kiterjesztett valóság fokozza az online vásárlás élményét, azzal, hogy az ember virtuálisan kipróbálhatja a rúzst és a szemhéjfestékeket, sőt még az öregedésgátló krémek eredményét is láthatja – a rendszer észleli a ráncokat, foltokat, a bőr textúráját és a sötét karikákat.
A szépségápolási termékek AR-alkalmazásainak úttörői a Perfect Corp és a Modiface voltak. A szoftverszolgáltatók a kiterjesztett valóság mély tanulási és a számítógépes látástechnológiák kombinációját használták egy virtuális próbához, mielőtt ez általános trenddé vált.
Ami a Modiface-t illeti, az alkalmazás története 1999-ben kezdődött a Stanford Egyetemen, amikor az egyik hallgató kutatást indított az automatikus arcelemzésről. A diák, Parham Aarab a Torontói Egyetemen folytatta arcfeldolgozó algoritmusokkal kapcsolatos kutatásait, majd 2006-ban megalapította a ModiFace Inc.-t.
A L'Oreal 2018-ban felvásárolta a céget és a technológiáit egy kiterjesztett valósággal rendelkező mesterséges intelligencia-smink alkalmazáshoz használta a Facebookkal együttműködve.
A Modiface használatával lényegében virtuálisan gyárthatunk termékeket okostelefon kamerával, majd a termékoldalra lépve vásárolhatunk is.
A cikket folytatjuk.
L.A.